Vi stämmer in i lovsången sjungen av Valve och Cliff Bleszinski.

I väntan på att årets stora virtual reality-släpp började vi höra lovsång för ett VR-spel till HTC Vive och överraskande nog utvecklades det bara ett par tunnelbanestationer från vårt kontor. #Neat Corporation heter den lilla indiestudio som lyckats få Chet Faliszek på #Valve och Cliff Bleszinski på fall med sitt spionspel #Budget Cuts och efter vårt besök stämmer vi in i lovsången.

Det stora problemet med förstapersonsspel i virtual reality är illamåendet när vi rör fast vår hjärna vet att vi sitter eller står still. Detta löser man i Budget Cuts genom att teleportera sig fram och genom att kunna titta genom portalerna kan man på ett effektivt smyga sig fram genom banan. Vilket behövs då mördarrobotar patrullerar kontorslandskapet.

Som tur är hittar man snart kastknivar och andra tillhyggen som flängs iväg mot de arma plåtniklasarna, vilka skrikandes faller till marken. Se videon från vårt besök nedan och bevaka spelet för att få meddelanden när det händer något nytt kring det. Det här vill alla virtual reality-sugna hålla ett öga på.

Tack för ditt svar! :) 17/02 Det kanske kommer Rift stöd, men vi kan inte garantera det. Det är några saker som gör Rift krångligt (vilket dock inte är så förvånande med tanke på att vid designade spelet specifikt för Vive). 1. Rift marknadsförs för och riktas till content som anvä... 17/02 "Seated experience" har inte varit en del av Oculus marknadsföringssnack öht senaste 1,5 åren vad jag vet. Palmer har sagt för senast någon vecka sen att Rift+Touch absolut fungerar till "room-scale" upplevelser. Vad gäller Budget Cuts så har väl utveck... 17/02 Vi kommer testa och se om det funkar bra. Vi har precis fått våran Rift, men vi har inte hittat tid till att börja experimentera med den än! 17/02 Känns som en "seated experience" skulle hämma detta ordentligt. 17/02 Hur kommer det låta denna gången när gamers måste röra på sig? För ett par år sedan: Nintendo wii, "Vem har plats att stå och vifta som en idiot, guuuuud vad korkat hellre en riktig handkontroll, jag vill koppla av med spel inte gympa". Nu: VR, omg zomg... 17/02 Men tyder på är inte det samma som att det kommer. Jag vet att Neat Corporation skulle ha möte med O.R men mer har de inte sagt. Dock har vi deras devs på fz så det var deras svar jag väntar på ;) 17/02 "Beskrivning Ett agentsmygarspel i virtual reality som utvecklas av Neat Corporation, en svensk indiestudio baserad i Stockholm. I första hand tänkt för HTC Vive." http://www.fz.se/spel/budget-cuts Tyder på att det kan komma även till OR. 17/02 Själv ser jag gärna en IRL-version 17/02 Budget Cuts* 17/02
Skicka en rättelse