I nästa generations spel kommer mycket handla om avancerade fysikberäkningar, åtminstone om man ska tro hårdvarutillverkarna. De satsar hårt på digitalisering av Newtons lagar och redan finns ett par spel som använder den nya tekniken, bland annat #CellFactor: Combat Training. FZ lyckades lägga labbarna på en ny betaversion och med ett fysikkort från Ageia under testdatorns huv tog vi ett gäng skärmdumpar som du nu hittar i vårt bildarkiv.

pff, då har du väldigt dålig smak eller en kass dator för tråkigt är det inte :) 21/06 jag har testat demon och den var tråkig! 21/06 nej nej, jag hade inge lag alls, bara ibland när det var många delar som flög i luften under en explotion... annars hade jag runnt 40 - 60 fps 20/06 Jag tror att utvecklarnas och förläggarnas definitioner på att spelet "flyter" ofta är 30 fps, och det är detta man tänker på när man sätter systemkraven för ett spel. 20/06 Definera flytande isf, för jag kallar inte 30 FPS flytande, möjligt 60-80FPS är acceptabelt som flytande. 20/06 Jag vet visst vad jag pratar om, för att få spelet att flyta på måsta man stänga av Cellclothes funktionen och sen dra ner texturerna på 50% sen kan man lira utan minsta lagg alls... Mitt system: Athlon 64bit 3200+ 2.0ghz, Vencie Crossair 2x512mb Dual... 20/06 Vår käre @Shock la upp två filmer till sitt test (http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1300) av Agiea-kortet. Du finner film 1 här (http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/cellfactor/cellfactor_ageia1.zip) samt film 2 här (http://www.fz.se/filarkiv/?fil... 20/06 Laxen som säger att det flyter utan ett ageia vet inte då vad han pratar om, jag sitter då med 3200+ cpu, samt XFX 7900GT EE, och lirar med 10-20FPS. 20/06 var är handlingen i q3 då ? men skoj är det ju ändå.. 20/06 Just blodet är det jag är mest hypad över i grafikmotorn. Det är det första steget som är taget på riktigt emot riktiga, dynamiska "flytande" vätskor i spel istället för att bara vara en shader typ :) Som ett första steg är det självklart ett lite halvf... 20/06
Skicka en rättelse