Arbetar #Remedy Entertainment med #Alan Wake 2? Den frågan ställde vi oss när det trillade in en varumärkesregistrering för Alan Wake's Return. Nu berättar Remedy-bossen Sam Lake hur det egentligen ligger till, och sanning smärtar förmodligen för de som vill se mer från skräckförfattaren.

I ett snack med Kotaku berättar Lake att Alan Wake's Return kort och gott är ett tv-program inom live action-delen av #Quantum Break som släpps i april. Programmen beskrivs som "miniavsnitt" där Lake själv spelar en roll.

Fansen kan dock även fortsättningsvis hysa visst hopp för en framtid med mer Alan Wake. Lake berättar nämligen att Remedy just nu utforskar olika möjligheter och koncept med varumärket, och att de är de första som kommer tala ut så fort det finns något konkret att berätta.

Men varför var/är gameplayet så dåligt i Alan Wake? Tycker väl det borde vara det första dom utveklar och designar, för att skapa en trevlig och rolig upplevelse. 06/03 Ännu mer facinerande att se folk som tror sig ha "den bästa smaken" och dessutom ens tro att det finns något som "dålig smak", när det enda som finns är "olika smak". 06/03 Vad kul att du delar med dig av erfarenheterna du upplever, det är fascinerande att försöka sätta sig in i hjärnorna av folk med dålig smak. 06/03 Max Payne 1&2 hade grym atmosfär, omgivningar, design, musik, spännande story, humor men kanske viktigast av allt spelen hade roligt och tillfredställande gameplay. Jag ser ingen ursäkt att behöva stå ut med oinspererat gameplay, usel mekanik och dåligt... 05/03 Håller med. I ett sånt spel räcker det om resten inte är irriterande dåligt. 05/03 Det var detta som gjorde att jag lade ifrån mig spelet och inte orkat ta tag i det igen.. Väldigt mysigt spel, bra inlevelse, men... Gameplayen var riktigt tråkig och enformig. 05/03 Instämmer. Striderna var tveklöst spelets sämsta inslag, och det hade nog mått bra av att baka in andra former av gameplay. Pussel? 05/03 Alan wake var bra, kunde ha varit lite mindre combat dock, blev väldigt repetitivt och tråkigt. 05/03 Nää, i ett spel som AW är storyn och atmosfären viktigast. Sen gör det inget att allt annat var helt galet bra också. 05/03 Klart det är det viktigaste, är ett spel. Spel, handlar om hur spelet, spelas. Resten runt spelet för att ge spelet struktur och spelet en mening, är alltid sekundär. Om spelet, inte ens klarar gripa en, ge en motivation, att fortsätta spela, är det någ... 05/03
Skicka en rättelse