Ubisofts #Red Steel var ett av de starkaste korten till Wii under sommarens E3. Även om det imponerade på många sätt så var klagomålen många om svärdstriderna som var lite väl stela. Enligt ihärdiga rykten har spelets utvecklare på Ubisoft Paris tagit till sig detta och designar därför om stridssystemet så att det drar full nytt av Wiis handkontroll. De hoppas genom det kunna ge spelarna den känsla av frihet som många önskat sig.

Jag skulle gärna se att man kan köra både och, vad gäller siktet. Ligger man i sängen och spelar tex. är det inte så skönt att tvingas sikta på skärmen, istället softare att bara vifta med handen och se hårkorset fara omkring :) 30/06 jo kommer att fungera som en lightgun likt den du har har i Duck Hunt och Time Crisis. Det som är själva poängen ^^ Eller jag hoppas det snarare, vore extremt tråkigt annars.... blev ju lite orolig nu :( 30/06 Najs. Hoppas även man får möjlighet att tweaka storleken på "lightgun-zonen" i mitten där man kan sikta omkring utan att vrida kameran. Det bästa sättet att utveckla nya kontrollsystem är ju trots allt låta spelarna testa och bestämma själva...WASD/mus-... 30/06 slartibart : I Metroid kommer man att kunna ändra sensitivity :) 30/06 Om de misslyckas får man hoppas på att någon annan lyckas göra bra FPS till Wii. Inte heller Metriod såg snabbt och smidigt ut. Om de vill tävla med PC'n som fps-plattform så får de allt ta och göra lite mindre likt house of the dead... 30/06 Bra, det var ju bara hemskt. 29/06 Låter mycket lovande. Hoppas på denna titel då jag ska införskaffa Wii. 29/06 Ett av problemen var att det var för stort "styrfält" i bilden. Hoppas dom gör den mindre så det blir lättare att vända och sikta runt. Men eftersom det var de många klagade på det så lär det fixas. 29/06 Tyckte ändå stridssystemet var okej, aja hoppas det blir fetare nu :D 29/06 Hoppas att dom lyckas bra bara. :P 29/06
Skicka en rättelse