"Urrf, gruff, gragh!"

Far Cry Primal, spelet som ikläder dig rollen som gruffig stenåldersmänniska i en hotfull, förhistorisk värld, ska bli mer "realistiskt".

Introduktionen av ett överlevnadsläge innebär möjligheten för spelaren att välja allt från perma-död till fiender som tål mycket mer stryk. Minkartan kommer att vara avstängd och använder du fast travel kommer det att kosta både stamina och mat.

Enligt Ubisoft kommmer du även att bli tvungen att reducera vissa djurs hälsa till hälften inan du kan tämja dem, och husdjuren dör för gott om du inte tar hand om dem.

Läget kommer tillsammans med en patch som släpps den 12 april.

Som mellanstadiegrabb spelandes kampanjläget gick det åt minstone rätt fort fram för mig :) Men som beksrivet kan jag föreställa mig att MP-läget var lite lugnare. 31/03 Medhåll! Bättre isåfall öka på antalet fiender. Istället för att en ska tåla 3 spjut så bättre med 3 som tål 1 spjut och sen jämna ut svårigheten med att ge de lite olika vapen. Många outposts i Primal består ju av typ 5 fiender bara, hade gärna fått... 31/03 Hmm, undrar om det inte var det Delta Force vi lirade på ett LAN där alla låg i en buske och tryckte tills dess att någon somnade vid sin dator varpå man gick dit, gjorde så att gubben reste sig och sen var han död ett ögonblick senare. Ingen vågade ju... 31/03 hmm då kanske man kan ta och skaffa detta lir sen då man får igen på skatten :) detta spel blev då mer tilltalande nu :) 31/03 Haha! Jag har faktiskt loggat en hel del timmar i det spelet. Men din och min definition av "fartfyllt FPS" urskiljer sig. 31/03 Märker att någon inte spelat Delta Force: Land Warrior ;) Det var ett fartfyllt FPS där man kunde döda folk genom att skjuta dom i lilltån från 300 meters avstånd. 31/03 Det är en fråga om gameplay vs realism. Om allting dör på minsta lilla så blir det oundvikligt ett stealth-spel. Vilket är okej om hela spelarbasen lutar åt ett håll. 31/03 Håller med helt med er! 31/03 killen är sjukt lik Terry Goodkind för typ tio/femton år sedan 31/03 Så känner jag också. Jag vill kunna döda fiender med 1-2 skott/pilar/slag, men samtidigt vill jag själv dö lika enkelt också. Att stå och veva på en fiende i 3-4 minuter känns inte roligt eller utmanande alls. 31/03
Skicka en rättelse