I samband med förra veckans #The Division-uppdatering lanserades incursions, eller spelets svar på raids. Spelare som tar sig igenom utmaningarna belönas med ära, berömmelse och end game-loot.

Tanken var att looten skulle delas ut en gång i veckan, men en bugg i det första incursions-uppdraget, Falcon Lost, låter spelare plocka loot gång på gång. Det har medfört extremt kraftfulla spelare i PvP-delen Dark Zone.

Redan i fredags sa #Ubisoft att problemet är känt och att man jobbar på en lösning, och att man överväger att straffa spelare som utnyttjar glitchen. Men man har fortfarande inte löst problemet, och nu haglar kritiken i företagets forum.

En del spelare menar att man känner sig tvingade att utnyttja buggen, eftersom man annars blir underlägsna mindre samvetsgranna spelare. Andra är upprörda över Ubisofts hot att straffa spelare, och menar att det är Ubisofts fel, inte deras, att buggen finns där.

Nästa ordinarie The Division-uppdatering sjösätts i morgon bitti. Återstår att se om #Massive och Ubisoft får ordning på problemet tills dess.

Förra veckans patch var inte spelhistoriens bäst testade. Förutom incursions-problemen hittade den ibland på att radera karaktärer. Men det problemet hittade man snabbt och fixade en lösning på i fredags.