I måndags lanserade John Romero och Adrian Carmack en Kickstarter-kampanj för sin shooter #Blackroom, där en ingenjör beger sig in i en verklighetstrogen simulator som fått frispel. Sen blir det snabb action i miljöer som sträcker sig från medeltiden och framtiden.
Visst blev vi intresserade av konceptet, men samtidigt fick vi inte se mycket mer än konceptbilder och den hårfagre Romero framför kameran. Förmodligen var det flera som tyckte att det fanns för lite påtaglig information: efter drygt fem dagar hade de enbart samlat in 131 000 dollar av de 700 000 som krävs för att projektet ska bli verklighet. Det är inte alls någon katastrof, men inte heller någon rungande framgång.
Vilket det verkar som att Romero och Carmack själva insett. De har nämligen avbrutit kampanjen med motiveringen "trycker på paus för att göra en gameplay-demo". De misstänker att det kommer ta ungefär två månader innan demoversionen är färdig. I samma veva kommer de starta en ny kampanj för spelet.