Många är vi som går och väntar på nästa riktigt stora grej i mmo-genren. Nästa #World of Warcraft, om man så vill. Än är det för tidigt att säga om Chronicles of Elyria har potentialen att bli en riktigt dunderhit som tar alla med storm, men goda idéer har det helt klart.

Igår startade en kampanj för mmo-spelet på Kickstarter, och sedan dess har de lyckats samla ihop hela 324 171 dollar från 2850 backers. Målet ligger på 900 000 dollar, vilket projektet ser ut att ha goda chanser att uppnå.

https://www.kickstarter.com/projects/soulboundstudios/chronicles-of-elyria-epic-story-mmorpg-with-aging/widget/video.html

Chronicles of Elyria ska utspela sig i en dynamisk och fullt förstörbar värld där det gäller att sätta sin personliga prägel på historien som utspelar sig. En av de mest uppseendeväckande funktionerna är att en karaktär i snitt lever i drygt 14 månader – sen dör den av hög ålder.

"Fearless in its design, it embraces a character's ability to impact other characters. A closed economy, finite resources, non-repeatable quests, and a fully destructible environment means the world is experienced differently for every character."

Vi tycker helt klart att detta låter intressant, men undrar hur det ska gå att utveckla ett så ambitiöst projekt för #Soulbound Studios med sina 16 medarbetare, och finansiering via crowdfunding. Många av funktionerna låter som tagna från #Everquest Next som #Daybreak Game Company lade ner efter flera års utveckling, eftersom spelet helt enkelt inte var kul.

Hur som helst verkar de redan ha kommit en bit på vägen i utvecklingen. Spana in officiella Youtube-kanalen för fler filmklipp.

Tack nu fick jag intresset upp för detta spelet markant! :) 07/05 http://chroniclesofelyria.gamepedia.com/Bestiary Bl a: Drakar, Demoner, Sjömonster, Varmpyrer , Varulv. http://chroniclesofelyria.gamepedia.com/Combat Jag gissar när dom skriver ranged att dom menar bl a båge. https://chroniclesofelyria.com/forum/Genera... 07/05 Om man lirar lite som bonde tjänar man inte lika mycket SP (Story Points) lika snabbt som en Legendarisk hjälte som tjänar SP snabbare men dör även snabbare. Båda får sin trade-in till Spark of Life vid olika tillfällen. 07/05 Hade du sett videon så hade du fått se att det var just det rustningarna gör, om du avequippar en tung rustning så blir du snabbare och smidigare. Möter du en motståndare som är större och starkare än dig kanske det är smartare att ta av sig rustningen... 06/05 The Elderly Strolls™ 05/05 Tycker personligen att vissa 'realistiska' vardagligheter inte bör finnas i spel eftersom de antingen representeras felaktigt eller är så selektiv och ignorerar liknande - klassiskt exempel är rustningar, hur man sätter bättre försvar på metallrustninga... 05/05 Vad jag menar är kommer det vara fantasy universum, visst djur visade dom men kommer vi se magi?`kommer vi se någon ability vi kan använda? nu menar jag inte tryck X så gör du X skada eller dödar en spelare för då försvinner resonemanget med att det ska... 05/05 Jeg tror kanskje et fokus på akkurat dette med at spillkarakteren vil måtte dø av alderdom, er en uting, og at dette kanskje vil vise seg å være dårlig gjennomtenkt av de som lager spillet. Altså, det å kunne spille en figur som er gammel, og som har... 05/05 Jeg kom for mange år siden med ideen om spillkarakterer som kunne bli gamle, dels som følge av hvordan man brukte sin spillkarakter, dette på mmorpg forumet. :) Jeg håper at dette med aldring ikke blir en dårlig gjennomtenkt gimmick for å bare lage "noe... 05/05 Finns det en chans att jag får vara ensam på en server och slippa få min spelupplevelse förstörd genom att jag behöver stå i kö för att döda tre fiender som spawnas fram var tredje minut. Just därför spelar jag inte Mmorpg. Jag är egentligen sjukt sugen... 05/05
Skicka en rättelse