Senast vi fick en ny del i huvudserien för #Civilization stod det år 2010 i kalendern. Alldeles nyss fick vi reda på att det snart är dags för nästa tillskott – #Sid Meier's Civilization VI har utannonserats!

En sida för spelet finns att skåda hos Steam. Där går det att se de första skärmdumparna från spelet (vi har även klistrat in dem nedanför), som skvallrar om en mer färgglad grafisk stil än föregångaren #Civilization V. Spelet släpps den 21 oktober.

Här är några av nyheterna:

  • Städer ska kunna expandera över flertalet rutor på spelplanen, vilket gör att man får nyttja terrängen på ett mer betydelsefullt sätt än tidigare.

  • Stridsenheterna kan kombineras, till exempel en warrior med en settler eller anti-tank support med infantry.

  • Diplomatin utvecklas under spelets gång. Från primitiva och konfliktfyllda alternativ i början, till fler möjligheter till allianser och samarbete längre fram.

  • Fler multiplayer-lägen

Civilization VI går att köpa tillsammans med en Steam Controller, så vi antar att spelet är byggt med gediget stöd för #Valves handkontroll. Spana in de första skärmdumparna nedan!

Det handlar om att spela spelet, inte om att vinna spelet. Du misslyckas att förstå skillnaden. Tänk, skriv sen. 14/05 Intervju med Art Director Brian Busatti: http://au.ign.com/articles/2016/05/13/how-firaxis-will-redefine-civilizations-art-style-in-civ-6-ign-first 14/05 Det spelar fortfarande inte någon roll i din förmåga att effektivt spela spelet. Du framför ett argument att du kan smidigare utföra samma handlingar genom hotkeys - men du misslyckas med att framföra ett argument som stödjer din tidigare tes om att du... 13/05 Ett ord: hotkeys. Om inte du förstår skillnaden på att fippla sig fram genom menyer och att trycka en tangentkombination för att utföra en sak eller nå särskild information så bör du inte ens delta i den här diskussionen. 13/05 Det här är ju höjden av skitsnack. Spelupplevelser är subjektiva, och det finns ingenting som inte är subjektivt när det kommer till dina upplevelser. För effektivitet så finns där ingenting som gör mus & tangentbord bättre än dansmatta eller handkontro... 13/05 Det var ingen här som sa att handkontroll var lika bra som mus och tangentbord, jag och fler sa att det är INGA problem att spela med det samt att jag sa att det finns folk som FÖREDRAR handkontroll även på pc, sedan sitter du och ifrågasätter folks val... 13/05 Klart det spelar roll i praktiken, måhända inte för spelets utgång, men för spelupplevelsen. Det går att spela med gamepad, ja, precis som att det går att spela med dansmatta. Men bägge alternativen gör jobbet långt ifrån lika bra som mus och tangentbor... 13/05 Det hade kanske varit en objektiv sanning ifall det vore baserat i verkligheten. I praktiken spelar det absolut ingen roll i det här spelet eftersom huruvida du spelar rätt inte är kopplat till hur många handlingar i minuten du kan utföra. Det är turord... 13/05 Tror att jag vet bättre? Det är en objektiv sanning att mus och tangentbord är bättre i det här fallet. Folk få spela med en dansmatta om de så önskar, det skiter jag i. Men det är fortfarande märkligt. Och man ska inte komma och påstå att det är lika... 13/05 men nu får du ju ändå för i helvete ta och ge dig, jo du har ifrågasatt folks val hur dom vill göra, att ifrågasätta är att anse något är märkligt att folk väljer det framför mus och tangentbord, och spelar man singleplayer vad gör det då om man vill... 13/05
Skicka en rättelse