I en intervju med Venturebeat har Kazunori Yamauchi berättat att #Gran Turismo 5 använder ungefär 80 procent av kraften i Playstation 3. Även om han därefter förståeligt nog menar på att PS3 har mer att ge ju bättre man blir på att manipulera den.

Yamauchi bekräftar än en gång att han är en perfektionist, och vid släpp av titlar så blir han vanligtvis rätt irriterad efteråt. När han blir berömd för att Gran Turismo-serien sålt i hela 53 miljoner utgåvor svarar han att det bara vart tur.

Företaget har växt från sju arbetare till över 140 anställda, och bilarna i första GT var uppbyggda av 300 polygoner. GT5 däremot, det har som bekant runt 500 000 polygoner per fordon.

Nyligen rapporterade vi att spelets japanska släpp inte längre kommer ske i mars och ett nytt datum har inte bekräftats. När den efterlängtad bilsimulatorn når våra breddgrader är däremot ännu okänt.

Ja och speciellt publiken som de bums måste ha med i alla bilspel. Verkar vara någon form av oskriven lag på att de måste vara med i alla bilspel och se ut som ett gäng idioter. 17/01 Verkligheten är inte alltid snygg, därför bör inte alltid spel försöka att efterlikna - men bilspel av denna typen bör nog alltid göra det. Det jag inte fattar är varför man lägger så mycket på skalet av bilen, man borde lägga mer kraft på omgivningen,... 17/01 Hur många polygoner har en riktig bil kan man då fråga sig? Svar inga, alltså en klar förbättring! 17/01 Bilderna är in-engine och inte ingame. [http://www.gtpla.net/wp-content/uploads/2010/01/gt501.jpg] <--- 3840*2160 pixels. Demot på CES ser onekligen helt suveränt men i spelet så kommer det garanterat inte se lika bra ut som det gör på dom bilderna. Abs... 17/01 Man ska inte lita till 100% på vad man hör/ser på nätet. ^^ Likaså när ofärdiga spel visas upp på spelmässor. Hur många gånger tidigare har man inte sett samma sak? ;) 16/01 Har de inte haft WRC-bilar tidigare i GT-serien, minns att det inte var särskilt lyckat i de tidigare spelen iaf. Finns väl inget rallyspel som är så pass svårt som Richard Burns Rally iaf, tvivlar på att Gran Turismo blir i klass med det. 16/01 Som sagt, utökad kantutjämning och liknande. Huruvida du sen tycker det är "mycket snyggare" är helt upp till dig. Ditt argument att filmerna skulle vara fejkade håller däremot inte. 16/01 Ser för jävla lovande ut! 16/01 Hubbe: Kan gå med att det är gjort med spelets egna motor. Men det är ju skillnad mellan "in-game" och när det är taget med replay-funktion eller foto-funktion, där med kan mer kraft läggas på att det blir snyggare. Vem har liksom inte varit med om att... 16/01 Fanboyen Redmac är ute och snurrar igen ser jag... 16/01
Skicka en rättelse