#Dead Space var ett hyfsat otrevligt spel, lite ammutition kombinerat med rum fulla av groteska monster visade vara en bra kombination för att sätta skräck i spelarna. Lite för bra kanske, i det senaste numret av Game Informer berättar producenten Steve Papoutsis att många inte orkade spela längre stunder för att det var så intensivt.

Därför har man gjort lite förändringar i #uppföljaren, tempot ska vara mer varierat och vissa stunder kommer du att få vara mäktigare fienderna. Det i kombination med samma snåltaktik som i första spelet ska ge en mer balanserad upplevelse, enligt Papoutsis.

Enda spelet som verkligen haft mig rädd på senare tid är återspelning av AvP1 och Penumbra. Även enstaka gånger i FEAR tilläggen och condemned. Dead Space var jue mest den klassiska hoppa-en-i-ryggen-shock skräck. Sillmjölkar och fegnissar är tydligen... 17/01 Dead Space....läskigt? HAHAHAHAHAHAHA Det va ju fan lika tamt som Resident Evil 4 16/01 Dead Space var ju inte speciellt läskigt överhuvudtaget... Och vadå lite ammo för att döda monstren med? Tyckte alltid mitt inventory var fullt för att jag hitta ammo hela tiden. 16/01 Det läskigaste var styrningen 16/01 Bra spel ja, särskilt läskigt nej. Säger som många att tvåan borde bli ännu läskigare istället. 16/01 Dead Space var inte särskilt läskigt, tycker de borde arbeta på att göra 2an läskigare. 15/01 Varför tona ner det som gjorde spelet bra? 15/01 där rök yttligare ett spel för att dem fick smak på penga lusten... fan att allt ska mainstreamas... deadspace var det bästa som hänt skräck genren sedan Silent Hill och gamla Resident Evil spelen. 15/01 Finns egentligen endast ett spel som verkligen skrämt mig ordentligt, och det är FEAR. När man sitter med hörlurarna, nersläckt i hela min lägenhet, frugan och dottern sover. Då blir man rädd.. Men ärligt talat tycker jag faktiskt att Dead Space skulle... 15/01 Resident Evil 1 var jävligt läskigt att spela. Men inget spel har gett mig så mycket obehag och riktig rädsla för att spela ett spel så som Silent Hill. Man ville inte spela längre för man viste inte vilka nastys som skulle komma runt hörnet, men samtid... 15/01
Skicka en rättelse