Star Wars Battlefront saknade kampanj då EA ville hinna lansera spelet till premiären av The Force Awakens.

Att lansera Star Wars Battlefront ett par veckor innan premiären av The Force Awakens var förstås en lukrativ affär för EA. Att missa releasen var således inget alternativ och på grund av detta tog utgivaren det "medvetna beslutet" att lämna alla planer på en kampanj därhän. Detta enligt EA-chefen Patrick Söderlund som under företagets informationsdag för sina investerare förklarade (via Eurogamer) hur man resonerade:

– Vi fattade beslutet på grund av tidspressen och för att kunna lansera spelet sida vid sida med filmen.

Betygen för Battlefront blev bra, men inte så mycket mer. På Metacritic snittar spelet på 75 av 100 (Xbox One-versionen), vilket förstås inte gladde EA och man hoppas att uppföljaren ska rätta till detta.

– Sett till premissen tycker jag att teamet skapade ett riktigt bra spel. Jag skulle säga att spelet gjort mycket gott för oss och nått en annan målgrupp än traditionella EA-spel. Sett från det perspektivet är det en framgång. Är vi nöjda med 75-snittet? Nej. Är det något vi kommer ordna framöver. Definitivt.

Finns bara ett sätt att visa sitt missnöje sluta köp, sluta förboka sånna här mjölkningsprodukter. Jag ville också ha ett battlefront med en lång välgjort singlekampanj, som jag mycket väl tror att DICE hade kunnat göra men att det skulle bli så här,... 20/05 Jag tycker spelet är rätt så trevligt på ps4. Jag hade gillat en kampanj del men spelet funkar bra i MP också. Ps4 versionen har många spelare så det är aldrig några problem att hitta servers, synd att PC versionen är stendöd. Tror PC versionen hade måt... 19/05 Amen brother. 19/05 Jag har jobbat med service i många, många år. Jag bekräftar att mänskligheten är stendum. 19/05 Det jag stör mig mest på med Dice är slöseriet på kompetens. För jag tycker faktiskt de kan göra riktigt bra spel, men de skulle kunna bli så mycket bättre om de inte stressade ut titlarna. Jag förstår inte hur de som jobbar på Dice kan känna annat än... 19/05 Mjaaaoo men köper man Arma räknar man med ett långtids-förhållande (med alla upp- och nedgångar det innebär) medan en Battlefront-köpare som bäst kan få ut ett par snabbisar och ett ostabilt, kortvarigt distansförhållande. Med Arma får man också ett oer... 19/05 Seriöst, det gör ont i hjärtat att veta att EA har Star Wars lincensen i typ 10 år till. Fan vad jag hade skämts om jag var DICE, som sålt sin själ till djävulen. Senaste DICE spelet jag köpte var Battlefield 3, det var helt okej, spelade kanske 100 tim... 19/05 Jo det är ju bra om en viss tid då spelet dör ut, då har du ingen glädje av det då det endast är mp. 19/05 Ja, jag tvivlar också på att de tappar på det långsiktigt :D Det är antagligen det mest lukrativa sättet att sälja spel på idag, och lär fortsätta vara det så länge konsumenter inte säger ifrån. 19/05 Kanske på kort sikt, men jag tvivlar på att de tjänar på det på lång sikt. 19/05
Skicka en rättelse