Frameraten får företräde.

Ett par veckor efter den första hyfsat storväxta skvätten information om #Gran Turismo Sport har upphovsmannen nu fyllt på med lite mer info om det multiplayer-inriktade PS4-racingspelet. Och det står klart att PS4-debuten för Gran Turismo-serien får klara sig utan ett par features från PS3-versionerna.

Dynamiskt väder och dygnscykel finns inte med i GT Sport, uppger GT Planet. Istället bestäms väder och tid på dygnet innan loppet startar, och de växlar alltså inte under resans gång. Oviktigt för kortare lopp, men grus i realismmaskineriet för den som ägnar sig åt 24-timmars och liknande.

Högre framerate och jämnare kvalitet på loppen ligger bakom beslutet, säger upphovsmannen Kazunori Yamauchi till GT Planet.

We opted to not have the transitions in the race this time in order to raise the framerate and the quality of the image *during* the race. So the user will be able to set that before they enter the race. So you’ll still be able to have night races, morning, races at dawn, dusk, and so on.

Ett klokt beslut i undertecknads tycke – jämn och hög framerate är guld värt i racingspel, vilket #Forza-serien visat i åtskilliga år, men som tidigare #Gran Turismo vägrat lära sig av.

Kazunori Yamauchi sa till FZ att man satsar på 60 bilder/sekund och 1080p-upplösning när vi träffade honom häromveckan. Den version vi körde då var ganska långt från det målet – #Polyphony Digital har till november på sig att styra upp saker och ting.

Verkligen inte https://www.youtube.com/embed/QtJ7s3u4bAs Speciellt inte om man jämför med forza som legat på 60fps sedan forza 2. 01/06 =D 31/05 Ja, man blev lite paff när man kopplade in sin nya G29 och den inte fungerade till mer än Drive Club (som jag tycker är rena stolpskottet). Hur kan man överhuvudtaget göra bilspel (Host, NFS) utan (ordentligt) ratt-stöd? 31/05 -Jo jag vet.. - men många med mig är måttligt roade av att de enbart försöker blåsa oss på pengar med att lansera en ny ratt som fungerar, men är sämre än de tidigare. Jag köper inga bilspel innan detta är åtgärdat och tror många med mig gör likadant. 31/05 Heraldo: G2X stödet är inte upp till spelutvecklaren, det är Sony och Logitech som inte har kommit överens/något annat. Därför saknas stödet. G27an får fortsätta damma. :( Jag är också väldigt skeptisk till nya GT. En polers tvingade mig att lira Forza... 31/05 De kan ju fixa support på Logitech G25 och G27, så någon vill köpa spelet till att börja med. 31/05 GT5 och 6 har inte rullat i 60 fps konstant. 31/05 Tyvärr så känns GT allt förlegat jämfört med Forza. GT3 och GT4 var bra men sedan har det bara gått utför tyvärr. 31/05 "Ett klokt beslut i undertecknads tycke – jämn och hög framerate är guld värt i racingspel, vilket Forza-serien visat i åtskilliga år, men som tidigare Gran Turismo vägrat lära sig av." GT6 har ju högre upplösning och FPS än många av dagens Xbox One-spe... 31/05 Inte helt oväntat. Känns lite som de fuskat lite under de tidigare GT-spelen bara för att få ut dom nån gång med. Tror inte Turn 10 har använt särskilt mycket från tidigare spel när de utvecklat uppföljarna. GT däremot använde bilar från den tidigare... 31/05
Skicka en rättelse