#Overwatch har ett system för progression som är ganska rakt på sak: spela matcher, levla upp din profil och få lådor med estetiska prylar som belöning. Dessa prylar har olika kvalitet – common, rare, epic, legendary – som tar olika lång tid att lägga vantarna på. I en nästan löjligt ingående guide har sajten pcgamesn räknat ut mängder av detaljer kring loot-systemet. De baserar uträkningarna på 500 öppnade lådor från olika källor på nätet.

De har bland annat räknat ut att i snitt får du en legendary i var tionde låda du öppnar. Har du otur kan det dock vara betydligt sämre än så, men du kommer aldrig behöva öppna mer än 25 lådor utan legendaries – en så kallade "pity timer" ser till att du inte går lottlös längre än så.

Omvandlat i speltid tar det 11 timmar att få en slumpmässig legendary om du spelar ensam, 9 timmar och 36 minuter om du kör i grupp. Är du ute efter en specifik legendary tar det hela 31 timmar och 54 minuter solo, 28 timmar och 2 minuter i grupp. Man börjar förstå lockelsen i att köpa lådor för riktiga pengar..

Läs hela guiden för att lära dig mer om uträkningarna och vad de olika belöningarna är värda i riktiga pengar.

Det låter tokigt litet. Räknar du med spray-tags och voicelines då? För mig är det ganska spritt. Lvl24 och fått skinns till alla. Märker ingen större skillnad. Visst, min vanligaste gubbe (Reinhart) har inte fått nått skin eller pose, men det har inte... 13/06 Har inget intresse av cosmetics, men har en observation: Runt 90% av allt jag fått i mina boxar hör till karaktärer som -inte- är typ top 10 av dom jag spelar mest.... Mao är min teori att systemet favoriserar "drops" till karaktärer man inte spelar,... 08/06 Ni som tycker om att betala för grisen i säcken har mina sympatier. Vilka idioter. 08/06 Latmask som inte läste ALLA poster. Men tänk såhär. Man lär få mer pengar ju mer man spelar. Hur så? Jo, för att oddsen ökar att du redan ska ha det där skinet eller spraytaggen sedan tidigare. Det är lite som att enchanta kort i Hearthstone. I början... 07/06 Varför ge det namnet legendary när det inte är det? Jag minns bara legendary från Vanilla wow och statusen på dessa. Känns liksom väldigt urvattnat där de gjort de för tillgängliga. 07/06 PvP'n är riktigt grym, R1 rakt i luften = win. 06/06 Skins och annat, det är ju egentligen inget som man någonsin ser under en match. Jag ser egentligen bara röda/blåa silhuetter så mest är det nog för att se lite coolare ut om man får tex. play of the game. Det är kul med skins och animeringar för ens... 06/06 Ser inga fel, köpt 2 lådor för att jag hade pengar på battle.net till inget annat.. Har 2 epics som jag köpt för in-game pengarna är typ lvl 15 06/06 Precis, om det skulle gå på prestation så skulle det va svårare för vissa klasser, tex som Mei är det mycket svårare att komma med på rankingen i sluten än många andra, även fast du räddat dagen flera gånger under rundan med bra utsatta icewalls och fre... 06/06 Bryr mig inte om loot boxes och kosmetiskt tjafs, har säkert 20 oöppnade loot boxes som bara ligger och dräller. Jag vill spela och ha kul, det blir inte roligare med ett annat skin för mig. 06/06
Skicka en rättelse