Rankad matchmaking i onlinespel är förstås ingen rykande färsk nyhet, men på kort tid har båda shooter-giganterna #Overwatch och #Team Fortress 2 infört egna versioner av konceptet. Samma väg ska nygamla #Unreal Tournament vandra.

Unreal Tournament utvecklas av #Epic Games, är free-to-play och befinner sig i pre-alpha. Vem som helst kan ladda hem spelet från officiella sajten utan kostnad, och kvällstid går det numera att testa sina färdigheter i en tidig variant av rankad matchmaking. Så här beskriver Epic situationen:

"We’ve been working on ranked matchmaking for the last couple of months. For this release we'll be periodically holding several matchmaking tests. To make sure we have enough players in queue for matchmaking to work successfully, we'll be enabling it during peak times to keep your queue times low."

Uppdateringen har även förbättrat grafiken på Titan Pass-kartan och lite andra smågrejer. Läs mer om det i inlägget från Epic.

Håller med ovanstående talare. Innan jag köpte min nya dator med 144hz skärm så var jag en av de där 30/60fps-inte-så-noga-klubben. Och visst har inget emot konsolspel som Bloodborne som går i 30fps nuförtiden heller, men det är en jävla skillnad på 30/... 16/07 Att spela på en 144hz-skärm innebär att du har högre skillcap än på en 60hz. Det är väldigt enkelt, en snabbare bil har bättre chans att vinna än en medelsnabb bil. 15/07 Visst går det att spöa skiten ur folk med 60hz, du blir inte automatiskt en mkt bättre spelare bara för att du har högre refresh rate xD Men det ger bilden ett bra mkt bättre flyt att köra med högre hz, vilket gör det mkt enklare att göra små justeringa... 14/07 Its all in the fps. Sätt i ett Voodoo1 kort och uppnå stabil fps på 15 så vinner man alltid 14/07 Snälla du, det går minst lika bra att spöa folk med 60 hz skärm. Som dom kommit fram till så är det inte alla som känner skillnad mellan 60 och högre. Jag kör med 60 hz skärm och för mig så sparkar jag skiten ur många i quake och unreal 14/07 Kan ju även vara så att du sitter med 60hz skärm nu, och förr så satt du med en crt med högre refresh rate :) 14/07 Det där var (är) ju något som man märker ju bättre man blir. Minns att när jag började spela UT så kändes det som att allt handlade om aim och reflexer. Sen när UT2003 kom och när man bestämde sig för att bli bra så insåg man att det här med aim var någ... 14/07 +30 här och piskar kidsen fortfarande i alla arena shooters. Handlar mindre om rå aim och mer om postionering, timing och till stor del ren rutin för min del. Det behövs med andra ord inte så mycket "twitch reactions" eller grym aim för prestera bra.... 14/07 Yepp, Är nog att jag är ringrostig mer än gammal :), Tack btw ^^ (Tar ringrostig än gammal any day haha) Men shit va folk är bra alltså, Helt insane. Vissa av dom jag mötte igår fick jag inte ens syn på igår förens jag dog. Dom sprang runt o tog alla... 14/07 Tror inte du har blivit för gammal, vet dom som är över 40 som är rena dårar i quake och unreal, sitter nog mer i att du blivit ringrostig och behöver öva igen. Jag själv har suttit och lira quake och unreal till och från i flera år så har hållit kvar... 14/07
Skicka en rättelse