#Bungies creative director på #Halo Reach, Mark Lehto, har i en intervju med Edge berättat att Reach använder 360:n så optimalt som de bara kan.

Vi... använder allting med CPU:n och GPU:n, och varje bit minne för att kunna skapa utseendet i Reach som ligger steget före allting i Halo 3. Vi drar det så långt som vi kan. Med varje iteration så förstår vi mer vad vi kan utnyttja med hårdvaran.

Mycket fokus ligger på att den artificiella intelligensen ska ligga på en hög nivå, där allting är simulerat och ingenting sägs vara skriptat. Lehto menar på att det är sådant som är så svårt och komplicerat att göra, och att det på något sätt är njutbart att gemene man inte riktigt förstår hur svårt det är att göra.

Skillnaden mellan en fullt skriptad upplevelse, som Uncharted, eller den organiska upplevelse du kan ta del av i ett Halo-spel talat för dess hållbarhet. Du kan fortsätta spela singleplayer-uppdrag om och om igen och få en ny upplevelse varje gång. Vilket sannerligen även är fallet när det kommer till multiplayer, som spelas år efter år.

Tunga ord, minst ut sagt, och än en gång flikas in att för varje ny upptäckt så kommer de på nya sätt att manipulera hårdvaran. När tror du 360:ns prestandamässiga gräns är nådd? Vad tror du detta uttalande innebär när det kommer från en studio så tätt sammanslingrat med #Microsoft?

Att ni bara orkar dikta ihop dessa enorma inlägg! Efter att ha läst alla så är jag enbart förvirrad. Om jag fattat det hela rätt verkar det som om ps3 och 360 är ena riktigt bra maskiner. Eller har jag missuppfattat något? Amiga var bättre än Atari iaf!... 26/01 bahh Vart är alla feta spela Red Orchestra 2 tex.. det är riktiga pc lir det! 26/01 http://www.thinkdigit.com/Gaming/Ten-must-have-PC-exclusive-games-in-2010_3876.html 26/01 "Spel bättre på konsol?" Uhm.. aha.. förenklade och fördummade menar du, nja jag föredrar "krångliga" spel, och kom inte med "bla bla halo..." konsoldynga :) "Handkontroll, erbjuder snabbare och flexiblare kontrollmöjligheter?" hehe skojar du nu?, du... 26/01 1. Spel är bättre på konsol 2. Handkontroll erbjuder både snabbare och flexiblare kontrollmöjligheter 3. Spelen har ett högre inbytes och andrahandsvärde, samt att de alltid fungerar med högsta grafik ;) Jag skulle aldrig drömma om att påstå att en bra/... 25/01 1: Spel är snyggare på dator. 2: Tangentbord och mus är vida överlägset kontroll i de flesta spel. 3: Spelen är billigare. Vad mer kan man vilja ha? ^^ 25/01 Jag har erfarenheten av precis tvärtom, när väl konsolerna släpps efter år av utveckling så presterar dem fortfarande bra mycket sämre än en high-end-pc. Under slutet av sin livstid så ligger de ruggigt efter, sen beror det ju på vart du lägger ribban... 25/01 Word! Grumbledock 25/01 Episkt stora inlägg. FZ-rekord? Golfclap. 25/01 @ redmac Det är alltid ett nöje att se en så inbiten fanboy som du, har Sony frälst ditt liv vid ett tidigare tillfälle eller är det bara ett generellt hat mot MS och deras framgång på konsolmarknaden som ligger bakom? Hur som helst är det kul att läsa... 25/01
Skicka en rättelse