Här på FZ firar vi Halloween genom att diskutera de läskigaste skräckspelen någonsin, samt lyssna på podden Fulkultur med temat skräcken, fasan, spänningen. Och kanske handla ett och annat skräckspel på Steams Halloween-rea.

Kan du inte få nog av den läbbiga högtiden så har det norska skräckspelet #Through the Woods lanserats för ett par dagar sedan. Spelet finns bland annat på Steam och handlar om en mamma som letar efter sin försvunne son i skogarna i västra Norge. Nordisk mytologi och övernaturliga krafter är givna inslag under det mörka äventyret.

Bättre kontroll, nu är dom ganska klumpiga tycker jag. Mera utforskande och hemligheter skulle vara skoj. Grafiken kunde varit bättre, dimma som sveper in sakta, ljus från månen som glimrar till mellan träden vore coolt. Röstskådisarna kunde varit bättr... 31/10 9 av 10, men mycket kan bli bättre? Skulle du vilja berätta lite vad som skulle göra spelet till en 10/10? 31/10 Har sett någon spela igenom det på Twitch från början till slut, det är riktigt jäkla snyggt och har väldigt bra ljuddesign, mycket intressant och väl utmejslad representation av nordisk mytologi, såväl arkitektur som monster är välgjorda och ger en tun... 31/10 Att du nämner "The Path" och "Firewatch" i samma mening gör det ganska tydligt att du inte spelat båda. Är inte ens nära på jämförbara upplevelser där. 31/10 Oavsett vad. Är spelet magiskt ändå. Gillar röst på norska faktiskt blev mer magiskt och autentiskt. Kontrollerna är lite sega men atmosfären är riktigt nice. Tycker spelet är jättebra och lite läskigt. Visst mycket kan bli bättre. Men jag ger 9 av 10. 31/10 Japp, det jag skrev, "precis som vanligt". Inget konstigt nej, folk måste ändra sin attityd, speciellt de som recenserar. Om folk ska agera "bullies" och fanboys så fort någon kommer med kritik/förslag på förbättringar i genren överlag eller så fort en... 30/10 Jaha, precis som alla andra genrer då. Konstigt. 30/10 Spel är en konstform oavsett om det gäller design... http://www.gamesetwatch.com/fig2.jpg ...AI... http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/697/697891/state-of-fear-20060323105106182.jpg ...Fysik... http://application.denofgeek.com/pics/games/weapon.base... 30/10 Det är som vanligt, utvecklaren tittar lite på vad som tidigare gjorts och vad de kom undan med, de kan räkna med liknande betyg om de håller sig till standarden som redan är satt.. De behöver inte vara speciellt inovativa och göra spelen bättre eller... 30/10 Det är väl snarare en konstform, än ett spel. 30/10
Skicka en rättelse