Svenske Simon Stålenhag har rönt framgångar med sina sci-fi-målningar av en dystopisk vardag där Volvo 240 trängs med gigantiska arbetsmaskiner. #Iron Harvest är ett strategispel med liknande premisser.

“You lead hero characters, mechs, and soldiers into epic battles in open sandbox maps. Cover mechanics and dynamic destruction play a major role in combat.”

Utvecklaren #King Art täckte av sitt imponerande strategispel under gårdagen och det är svårt att bortse från doften av dieselpunk. #Iron Harvest utspelar sig efter första världskriget i ett fragilt samhälle där mänskligheten har skapat stora robotar som krigsmaskiner.

Världens tre stora faktioner är Saxony, The Polania Republic och Rusviet. Dessa tre slåss om vem som ska ha inflytande över detta alternativa universum. Bakom hörnet lurar dock en annan fara som vill destabilisera Europa igen.

#Iron Harvest baseras på 1920+, vilket är en serie målningar av den polske konstnären Jakub Różalski. Du gör helt klart rätt i att spana in hans portfolio.

Själva spelet har inspirerats av #Company of Heroes och #Men At War. Du ska leda din styrka bestående av hjältekaraktärer, fotsoldater och mechs genom en öppen värld. Att använda världen som skydd och att spränga den i bitar, sägs vara en stor del av spelets koncept.

#Iron Harvest släpps till Xbox One, Playstation 4 och PC någon gång 2018.

Skicka en rättelse