Klassystemet är dött och begravet.

Gårdagens firande av Mass Effect-serien gav inte bara en ny trailer från #Andromeda utan också massor av ny information via en artikel i Game Informer som provspelat. Eftersom den än så länge bara finns i tidningsutgåvan har en person på Neogaf tagit sig an det digra arbetat att samanfatta alla detaljer som delges i texten.

Den kanske största nyheten är att man i Andromeda helt slopar klassystemet och istället låter dig välja fritt mellan olika färdigheter från olika träd. Du kan dock fortfarande specialisera dig inom olika områden och kan då få en profil som påminner om de gamla klasserna. Det ger i sin tur bonusar relativa till den profilen. Du kan närsomhelst konfigurera om dina färdigheter för att testa olika vägar igenom kampanjen utan att skapa nya karaktärer.

Det finns också en rad olika punkter kring miljöerna, karaktärer du kommer att möta och hur crafting hanteras. Om du är extremt känslig för spoilers bör du ögna igenom listan med viss försikthet. Det bjuds även på tre nya skärmdumpar.

Skicka en rättelse