Målsättningen är att det ska vara lika snyggt som originaltrilogins filmsekvenser.

Vi börjar få en allt klarare bild av vad #Mass Effect: Andromeda kommer att bli för ett spel. I en artikel postad på Gameinformers hemsida kan vi nu läsa flera nya detaljer som kan vara intressanta att veta mer om, som det faktum att målsättningen för den spelbara grafiken är att vara minst lika snygg som mellansekvenserna från originalspelen. Upp till bevis första december, då den första trailern med gameplay kommer att visas.

Det ska också vara möjligt att interagera med sådant som tidigare endast återspeglats i filmsekvenser. Exempel som ges är möjligheten att styra en fallande karaktär eller att utforska objekt under tiden som en konversation pågår.

Det framgår även att den nya spelbara karaktären Ryder är lite mer av ett tomt canvas i jämförelse med Sheperd, som faktiskt redan hade en bakgrund och ett rykte innan spelaren kom in i bilden. Producent Mac Walters menar att det skulle föra spelaren närmre Ryder.

Shepard came on the scene, and it felt like they’d already accomplished a lot and they’d done a lot and they’d seen a lot – but I hadn’t. That whole universe was new to me, and so there was a bit of a disconnect between me and my player character right from the start. And so, with this, I’d really like us to close that gap as much as we can without going full amnesia.

Tonen för #Mass Effect: Andromeda ska vara mer lättsam än #Mass Effect 3 och innehålla lite mer humor. Producent Fabrice Condominas menar att det framför allt märks i dialogen:

I think everybody takes it a bit less seriously in the tone of the dialogue. The characters are different – they’re younger, and you feel that in the tone.

Skicka en rättelse