Först Bethesda, och nu också Ubisoft. När extremsportspelet #Steep släpps om några få dagar kommer alla som gillar att invänta recensioner få lov att vänta lite extra. Steep-utvecklaren har nämligen annonserat i ett nytt pressmeddelande att recensionsexemplaren inte kommer att släppas förrän spelet har premiär den 2 december. Då skidåket har ett stort fokus på multiplayer vill de att recensenterna upplever spelet med många spelare samtidigt.

As many of you saw from its recent Open Beta, Steep was built from the ground up as a social experience – one in which you share your adventures with friends and random players alike on the Alps, challenging each other to find the best lines, pull off the best tricks, and compete for top scores on the leaderboards.

Steeps online-identitet är förmodligen den största anledningen till Ubisofts beslut. Kanske vill de också undvika att upprepa Watch Dogs 2:s situation, där multiplayer trasslade och servrarna låg nere under recensionsperioden.

To ensure a complete experience, Steep reviews will commence when servers are populated with actual players. With that in mind, reviewers will receive their copies of Steep on December 2 when it’s released, enabling them to experience Steep’s essential multiplayer functionality with a larger pool of online players.

Vem vet, kanske möter du FZ:s recensent i backarna?

Varför ska vi diskutera detta när det redan har diskuterats tillräckligt i tråden. Det jag säger är att du läste rubriken och gick och skrev utan att ha läst vad någon annan hade skrivit. P.S De gjorde ingen "Aliens: Colonial Marines" 03/12 Den stora skalan av gamers spelar inte öppna betor, så ja, dom har lite att gömma, hur många var det som spelade Steep betan? finns det nå stats på det öppet? Reviews för basspelet och funktioner ska existera före release, sen kan multiplayer delen komm... 03/12 Det var inte samma företag, det vara samma publicist. Doom gjordes av ID och Dishonored görs av Arkane Studios. Sen har väl jag haft tur för jag har spelat 2:an i mer än 50h och inte stött på en enda bugg. 03/12 Ser att standardhashtaggen passar här också: #StopPreorderingVideoGames 02/12 De släppte en öppen beta, de har inget att dölja. För att man ska få en rättvis bild av spelet där multiplayer är en stor del är det ganska smart av dem att inte släppa spelet för review då det inte finns någon annan på servern än personen som testar.... 01/12 Starka tecken att du inte vet om att det är rätt dåligt att ge ut review copies på release day 01/12 Starka tecken på att du inte läste mer än rubriken.. 01/12 Starka tecken att spelet inte är så jävla bra och dom vill maximera pre-order och Day one sales 01/12 Det gjorde att jag körde på Overwatch istället och har aldrig sett tillbaka. 30/11 Läst artikeln? Alldeles i början står det "Steep-utvecklaren har nämligen annonserat i ett nytt pressmeddelande att recensionsexemplaren inte kommer att släppas förrän spelet har premiär den 2 december." Dom kommer skicka ut ett "recx", bara lite senare... 30/11
Skicka en rättelse