Det mesta har sagts om skicket #The Division hade när det släpptes, men ingen kan säga något annat än att #Ubisoft och #Massive jobbar hårt för att förbättra spelet. Nästa vecka är det dags igen – man släpper en patch som bland mycket annat adderar stöd för DirectX 12 (gäller förstås bara pc-versionen), vilket ska förbättra prestandan i högre upplösningar. Andra ändringar är lägre prestandatapp vid hög CPU-belastning och att problem med kontrollerna på pc har åtgärdats.

I samband med patchbeskedet påpekas vilka problem som hänger kvar. Ett är att du inte kommer kunna ändra brightness om du kör DX12, men det och ett gäng andra kända bekymmer fixas förhoppningsvis vad det lider.

Hur tycker du The Division fungerar nuförtiden?

Jag tycker det är mycket roligare nu än när det släpptes :) 10/12 Fler kärnor != bättre prestanda. Vad har du för processor? Ut med språket. Alla siffror vill jag ha. 10/12 Jag och en drös med polare har återvänt. Spelet är riktigt bra nu och en fröjd att köra i co-op med polarna. Ser fram emot stödet för DX12 :) Sen behöver ni inte oroa er för era kärnor på prollarna heller, det "sliter" inte på dem över huvud taget. Samt... 10/12 Började spela idag igen! Rätt så jävla mycket svårare AI nu Verkar som många har återvänt trotts alla problem som varit. Kul :) 09/12 Kan man hoppas på förbättrat Crossfire stöd. Med Crossfire så ligger jag på 30-35 fps med lägsta inställningarna och utan så ligger jag mellan 50-80 fps på medel/high. 09/12 Om man säger så här då. Spelet kan dra 100% av CPU'n och det spelar ingen roll vad som händer i spelet, du kan stå o stirra rakt in i en vägg eller ladda in en ny zon eller vara mitt in en granatstrid och den drar max. Plus att senare patchar gjort för... 09/12 så länge spelet flyter på bra ser jag inte problemet ? förr gnällde man ju att spel inte drog nytta av dualcores, nu har vi quadcores och ännu värre då kan ju spel dra nytta av all cpu kraft ifall det är bra kodat ? vafan ska man med en bra cpu till om... 09/12 Ordet dx12 får alltid mig att må 30fps mindre, plus stuttering. Dx12 har inte funkat för mig än. 09/12 Jo det var tydligt, tack så mycket! Då hoppas jag att det blir bättre nästa vecka då det läggs till. 09/12 Så vadå, spel ska inte utnyttja hårdvaran till fullo? Ge mig spel som bara utnyttjar 25% av GPU och CPU! (Sen om spelet är optimerat eller ej vet jag inte då jag spelar det inte längre, fortfarande ologiskt när folk gråter över hur mjukvaror använder... 09/12
Skicka en rättelse