Chris Robertsdrömprojekt #Star Citizen är ett riktigt ambitiöst spel - både utvecklingstid och förhandstittar skvallrar om en upplevelse som säkert kommer ta år att färdigställa. Vi kunde för några dagar sen dessutom rapportera att kickstarter-succén bytt spelmotor från CryEngine till Amazon Lumberyard.

Just nu är spelet i alpha-stadie 2.6 som bland annat innehåller fler skepp och två nya spellägen - Pirate Swarm, där spelarskepp slåss mot diverse piratskepp, och Star Marine, vilket liknar en hektisk FPS-match där man möter sina motståndare ombord en rymdstation.

Kolla in trailern för alpha 2.6 nedan:

Ganska bra summering. Efter det här kanske folk lär sig att inte förboka ofärdiga spel. 31/12 För två år sedan: "This is a misquote - What was said is that we'll probably have invested at least $100M into the development of Star Citizen by the time it "launches" to the public." https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/3910150... 30/12 https://en.wikipedia.org/wiki/Freelancer_(video_game) Freelancer var inget dåligt spel men det var en stor besvikelse och mycket av det berodde på att spelet slopade många intressanta saker som Chris Roberts hade sagt att spelet skulle ha. Star Citizen... 30/12 Verkar bra men jag avvaktar tills dom har hunnit optimera det (eller jag hittar en trisslott och kan köpa löjligt bra rigg). Håller mig nog till Elite Dangerous så länge. 30/12 När jag flyger runt asteroidbälten och rymdstationer i min snabba 350R eller tunga och långsammare Starfarer, eller några av de andra skeppen, så känns det definitivt inte som något FPS-spel. Tvärtom, det är riktigt bra rymdsim-känsla om du frågar mig.... 30/12 Själv tycker jag det är uppfriskande med ett hyperrealistiskt spel i denna "vi orkar inte lägga ner nog med tid på det här så vi kallar det för ett VR-spel" eran. Vad det gäller grafikmotorbytet så visade Ben Perry från CIG sina artistiska gener när han... 30/12 Anser fortfarande att Cryengine var ett stort misstag. Spelet känns som ett fps med "rymdgrejer" tillagt. Också brutalt tråkig design, varför all denna realism? Hade hellre sett något i still med No Mans Sky, rent grafiskt. Nä, detta är ett spel fullt... 30/12 Marknaden är ärligt talat mättad med Elite: Dangerous, Eve Online och efter No Man's sky kommer man passa sig för att komma med en ny Elite-klon. Beta kommer det inte att bli innan spelet har alla planerade features i ett fungerande skick, betaperioden... 30/12 Spelet måste ju komma in i beta snart innan något annat företag kommer in och skapar ett ännu bättre spel. Oculus och Vive är ju ett praktexempel. Oculus blev hypat som fan men Vive kom och körde över Oculus ganska rejält. Alla jag kollar på som hypat... 30/12 Jag och antagligen de flesta andra köpte spelet för 450 spänn för flera år sedan, en summa som man lätt bränner på ett par myshelger med film framför TV'n och SC ger redan nu valuta för de pengarna, många har ju spelat alfan i åratal. Jag tror du översk... 30/12
Skicka en rättelse