"Buuuu" säger alla gasmaskbärande svinpälsar.

Det är lika bra att jag erkänner på en gång - jag älskar Roadhog. Precis som Stitches i #Heroes of the Storm (och andra moba-hjältar) är han karaktären som med hjälp av en välplacerad krok skapar stor irritation hos alla som råkar stå ivägen. Få saker är så tillfredsställande som att dra in en ettrig Tracer som tror att tidshoppande ska rädda henne från en salva skrot i nyllet.

Men likt vissa problem med projektilvapen har många klagat på att kroken ibland träffar trots att personen hunnit gå runt ett hörn och att man också kan dra fiender genom arkitektur. Detta kommer inom kort att fixas då en omarbetning av kroken är så gott som klar. Designern Geoff Goodman skriver följande i det officiella forumet:

Coming soon! In fact we plan to have it up on the PTR asap (might be this week).

For a bit of tldr; for what the changes are:

Firstly, the hook victim will now move in to the position directly in front of Roadhog, rather than just a straight line towards him. There is a cap on how far 'to the side' you can be pulled, so you can't just hook someone, spin 180, and dump someone off a cliff. This part (along with some other bug fixes) should generally make the hook feel more consistent as to where the victims get pulled.

Secondly, the line-of-sight check to see if a hook should connect or not is now checked from Roadhog's position, instead of the hook's position. This basically means the hook can't connect to targets that Roadhog himself can't see.

Lastly, there is a new persistent line-of-sight check back to Roadhog once the hook has landed. If this check fails, the hook breaks off and returns to Roadhog. This means if you get hooked and move out of LOS quickly (either you dashed, were falling, were pushed, etc), the hook will now break early and not pull the target.
Overall these changes will likely make Roadhog a bit weaker, but we'll evaluate his performance once we get people playing him and make adjustments as necessary.

Kort sagt måste Roadhog verkligen se fienden för att kroken ska landa och även bibehålla ögonkontakt hela tiden för att indragningen ska fullföljas. Det ska bli intressant att se hur dessa förändringar påverkar karaktärens popularitet framöver.

Genji är counter till Dva, inte konstigt att du då har problem med honom. :) 09/01 Exakt, hur kan du leva med dig själv... 08/01 Har aldrig påstått att jag är Diamond. Med D.va så ligger jag runt 3.0 på eliminations per life. Så dålig vet jag inte. Allt är relativt. Men mot en duktig kille som du verkar vara så är jag säkert dålig. 08/01 du är ju bara dålig och nej du är inte ens diamond spelare... 07/01 Jag uppfattade din första mening som ett påhopp, vet inte hur man annars ska se den, men strunt i samma. Jag förstår inte riktigt hur hans reflect är enkel att countra. I och för sig så har jag bara spelat i cirka 5-6 veckor, men jag tycker inte det är... 06/01 Var i mitt inlägg verkar jag vara arg? Är alla som inte håller med dig arga enligt dig? Genji har som sagt redan blivit nerfad och är väldigt enkel att countra, det är bara hans ultimate som är stark. 06/01 Men lilla gubben. Lite arg idag? Skrev jag någonstans att jag inte kunde se den? Hoppas din dag blir bra så du slipper vara så grinig. 06/01 Är du helt oförmögen att se när Genji har sin reflect uppe? Om du dör pga den så får du skylla dig själv, det gör den inte op. Genji har redan blivit rejält nerfad. 06/01 Äntligen! Kör sällan roadhog men svurit ändlöst många gånger över den där jävla kroken som magiskt går genom väggar. 05/01 Jag håller totalt med om att Genji måste nerfas. Han är alldeles för dominant i högre rankat comp. Men det är inte reflect som är problemet, det är hans ulti som i princip ALLTID genererar minimum två kills. Blizz har redan nerfat den en gång, så att... 05/01
Skicka en rättelse