Tiden börjar nalkas för jakt på knarklangare. I mars släpps #Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands där vi får möjlighet att kriga mot dessa i en öppen värld, tillsammans med vänner eller solo.

Den senaste trailern visar hur det kan gå till när man tar sig an uppgiften ensam. Vid dessa tillfällen får man sällskap av ett gäng ai-styrda medsoldater som det går att beordra runt bäst man vill. Det och mer får vi en ordentlig titt på i klippet med 21 minuter gameplay nedan.

Jo, jag håller med dig om att AI:n ibland är undermålig. Men jag tycker ändå att de kommit en bra bit på vägen då NPC:er i öppna världar var katastrofala för bara några år sedan. Det ställer så mycket större krav på NPCs i ett open world-spel gentemot... 24/01 Nu pratar jag inte det ska vara exakt som verkligheten. Men många spel är fortfarande i barnstadiet än när det gäller AI, var inte så många år sen många speltillverkare skröt om hur bra AI dom har utvecklat. Men tyvärr har få visat det i verkligheten.... 23/01 De säger ju i videon att på Hard så kan man dö av en kula. Men du måste också särskilja spel från Hollywood och än mer från verkligheten. Realistiska spel är helt enkelt inte särskilt roliga då det mest handlar om smygande, säkring av områden och väldig... 23/01 Varför är du förvånad Ubisoft har alltid filmliknande manus i de flesta spel som de publicerar.. Assassins Creed, Farcry, WatchDogs, The Division m.fl. Vad gäller ai så styr man ai medspelarna själv.. Ger man dem t.ex hold-command så kommer de antaglige... 23/01 När utvecklare skryter om saker såsom dag/natt-cykel och liknande, som numera klassas som standard i denna typen av spel, vet man att det kommer bli ett trist spel. 22/01 Fattar inte hur någon vill ha spelet, vi har haft spel nu i 15 år eller mer och få har utvecklat ain från spelens barndom (är ofta stendum i 95% av spelen än). Sett betydligt äldre spel som har betydligt bättre ai. Första sek i spelet går man in själv... 22/01 Snor bibel. 1 minut senare får man ett samtal om att bibeln ägare har gått ut med att han är sur över att någon snott den. Alla saker är 30 sekunder bort med helikopter. Deras "häftiga" intermission-grejs har motsatt effekt på immersion känns det som. 22/01 Bla bla bla... bla bla bla bla blaaa.. osv.. Skit samma .. VILL HA! 21/01 Kör du multiplayer över discord blir det nog lätt att koordinera så många synckills som du vill. Tror det här blir fantastiskt roligt i multiplayer. 21/01 Exakt samma känsla fick jag, den hemska bilfysiken var något som gjorde att jag gav upp på Watch Dogs efter bara några minuter. GTA har skämt bort en. Förstår ju att det blir för lätt utan cooldown, men det känns bara som dålig speldesign. Vore mer till... 21/01
Skicka en rättelse