Gårdagens #Pillars of Eternity 2-läcka följs nu som väntat upp av ett officiellt tillkännagivande, som bekräftar innehållet i läckan. I korthet: Namnet blir Pillars of Eternity II: Deadfire, och en crowdfunding-kampanj på Fig ska se till att det blir verklighet.

Redan nu är man nära insamlingsmålet: folk har kastat drygt 900 000 dollar på spelet, och därmed behövs bara lite under 200 000 dollar till för att nå målet på 1,1 miljoner jänkarpengar. Med 28 dagar kvar av kampajen torde det vara en smal sak. Om du vill bidra beger du dig hit.

Planen är att ha spelet klart första kvartalet 2018. En första trailer:

Obsidian är ruggigt duktiga på rollspelsäventyr. de gör sina spel med hjärta :) 28/01 Sjukt snabbt det spelet blev crowd funded :) Gillas skarpt! 27/01 O nu är det 102% "fundat" :D 27/01 Obsidian är nog den utvecklare jag har högst förtroende för. Stödjer gärna utvecklingen och chansen att göra det större & bättre. Om nu spelet (mot förmodan) inte skulle motsvara mina förväntningar så lär jag inte ligga i ett hörn och hulka för de $24... 27/01 Kickstarters som inte kan misslyckas... det är alltid bekvämt. Dom bästa pengarna att investera är andras pengar. 27/01 Jag ser det mera som win-win för alla. Känner man inte för att kasta pengar på projektet så är det ju bara att vänta till spelet släpps och köpa det då istället. Och är man ett hardcore-fan som gillar att involvera sig, gärna sponsrar spelutvecklingen... 27/01 Förstår hur du tänker, och jag tänkte så rätt länge också. Men sen insåg jag att ju mer pengar företaget har desto längre kan dom utveckla utan att riskera att gå under ifall ett spel floppar. Det blir så klart en fin gräns mellan att bara råka göra dål... 27/01 Jag kan tycka att crowdfunding är till för saker som the crowd vill funda. Dvs det är ett enkelt sätt för vanliga människor, som du och jag, att bidra till att göra ett spel bättre/större samt få vara en del av den processen. Sen tycker jag det är gansk... 27/01 Tycker det blir lite konstigt när projekt som redan gått jätte bra för som PoE och fick nästan 30 miljoner för att göra det spelet, och troligen tjänade rätt bra på sälj efter release (sålde över 500k kopior) med ska fortsätta och ha ännu mer pengar via... 27/01 Blev en Physical Box! Hade utan tvekan gett mer om jag inte studerat. 27/01
Skicka en rättelse