En postapokalyptisk resa genom USA i en välbestyckad tacobil.

Tänk att vi börjar bli så pass gamla att vår tids utvecklarlegender ynglat av sig och skapat en ny generation spelskapare. Nu är det i och för sig ganska tidigt att släppa sitt första titel redan som tolvåring men har man föräldrar som heter John Romero och Brenda Brathwaite fick man nog spel i modersmjölken.

Gunman Taco Truck är till synes ett spel med rötterna i gammal arkadaction och en story som Uwe Boll skulle kunna göra film på.

Gunman Taco Truck is an action-packed drive across the post-apocalypse United States to reach the safe haven of Winnipeg, Canada, where there are no taco trucks and your family’s taco business can thrive. Getting to the safe towns is hectic but your truck is armed with weapons that blast mutants into taco fillings. In the towns you serve up the mutant scraps to struggling survivors who are more picky than they should be. Use money earned and scrap metal found to upgrade your truck and buy gas and supplies for the trip to the next town.

Exakt hur mycket av spelet som Donovan Romero-Brathwaite kodat själv framgår inte riktigt. På hemsidan skriver man att han programmera sedan han var nio år gammal och att han pitchade idén till spelet efter en av hans första lektioner.

Det största problemet som jag minns det var väl öndå NPC ai:n den var ju så trasig, man fick ju springa och jaga dessa NPC:er över hela mappen typ för de vägrade klättra upp för en stege? Det är vad jag minns mest att man inte orkade spela det för ens... 10/02 Klart att inte en 12 åring skrivit det där, de må ha en cartoony-look vilket bara är en art direction, vet man något om programmering "in any form" förstår man att det knappast är gjort i paint av ett barn. 01/02 Nja det var inte trångsynt jag försökte vara, mera att i artikeln lät det som om det inte vore så konstigt med DNA från hans spelintresserade föräldrar. Ja kanske från morsan men vafan har hon gjort för spelvärlden liksom... Menade att generna inte kom... 31/01 Inte ens? I dagens samhälle borde alla varianter av familjekonstellationer hyllas. Du kanske inte menade det så, men du framstår som väldigt trångsynt. 31/01 Stor chans att han har gjort det själv. 31/01 Som jag misstänkte så har han inte gjort speciellt mycket själv vilket kan läsas på hemsidan. Om man ser hans teckningar och vad artisten kommit fram med. https://static1.squarespace.com/static/54f55f93e4b020ae7ada0cf2/t/55427adbe4b05386c552f53c/1430420... 31/01 Jo, Daikatana var precis så dåligt! Jag försökte verkligen spela det. Men efter flera timmar stod jag inte ut längre. Spelet saknade en vettig story och kändes tyvärr inte riktigt färdigt. 30/01 Döda mutanter sälj köttet som tacos. Jäkligt nice 30/01 Coolt. Ska bli kul att testa. 30/01 Ser bättre ut än Daikatana 30/01
Skicka en rättelse