FZ:s chefredaktör @12 Calle är en fin man. Vass skribent, duktig på snabba shooters. Har två väluppfostrade barn och sköter sitt jobb med bravur. I dag åkte han till Göteborg för att testa Nintendo Switch och på kvällen hänga på Kappa Bar med FZ:s sydvästligt belägna läsare.

Men i detta nu har han sannolikt sänkt ett glas starkt. Det behöver han, mannen som brukar kalla sig "FZ-redaktionens harhjärta" (eller om det var jag som kallade honom det). I går krängde han nämligen på sig Playstation VR-hjälmen och gav sig in i familjen Bakers hus i #Resident Evil 7. Och han gjorde det med mick och kamera, så att du slipper testa skräck- och illamåendefaktorn för #Capcoms hyllade skräcklir.

Calle tog en för laget. Låt oss tacka honom, samt se hur det gick.

Nu tycker jag ni limmar fast Calle i stolen, slänger på VR-brillorna och sätter på HELA SPELET RE7. Då kan ni snacka om att kräkas :D 07/02 Bra klipp, jag fattar hur Calle känner sig. Jag tycker VR utan skräck är läskigt som det är. Uncanny valley i VR är läskigare än alla skräckfilmer tillsammans. 05/02 Eh headsetett ville inte lysa och nu så ska jag ut. Vet någon vad som är fel? 03/02 Jag kommer att försöka att få igång RE7 i en ommöblerad 2a nu ikväll. På en alldeles ny Pro. Enda möbeln är en uppblåsbar madrass. Och jag har inte ens en tv utan kommer att köra allt via Vr glasögonen. Och jag kommer att vara alldeles själv. I rummet... 03/02 Många analytiker menar också att det inte kommer att bli en stor grej inom ett kort pespektiv på tre år. När samma kraft vi ser i highend-datorer är i smartphone-storlek och skärmtekniken blivit bättre och billigare kommer det inte vara några tekniska... 03/02 En potentiell lösning är FOVeate rendering som utgår från där du tittar. Behöver rendera med betydligt längrr kvalite där du inte tittar och frigör därför massa resurser (som kan ge bättre bild på det du tittar) 03/02 Konsensus verkar vara att illamåendet uppstår genom att karaktären i spelet rör sig medan spelaren sitter still, för min del känns det som ett ganska stort hinder att ta sig över för tekniken. Vidare har vi kostnadsfrågan där man antingen för nöja sig... 03/02 Det är så vi kommer övervinna fetman så många lider av. Spela 20 minuter sen kräka och sen fortsätta spela :P 03/02 Jag gillar också hur mycket GW blir när man är förkyld med VR-headset. 03/02 Haha ja men samtidigt är det svårt att koppla bort. Blir alltid åksjuk av fps i vr. Om inte det är teleportering men då blir det sjukt konstigt i ett spel som res 03/02
Skicka en rättelse