Många som hoppade på early access-tåget för #Conan Exiles har noterat att serverstabiliteten inte är vad den borde vara. Visst, det är early access, och många problem beror just på att det är kod under utveckling som spelas, men också spelets popularitet har ställt till det, skriver Funcom.

Försäljningen har överträffat alla förväntningar, och den officiella serverleverantören Pingperfect inte hinner administrera servrarna på ett tillfredsställande sätt. Därför har man kommit överens med Funcom om att avsluta samarbetet, och norrmännen är nu på jakt efter en ny serverleverantör.

Unfortunately, due to the overwhelming demand for servers and our needs for administrating them, our official partner has been unable to deliver the level of quality and service we require. Because of this we have mutually agreed to end the partnership. We are in the process of finding new partners with the ideal hardware we can move the existing game databases to. However, due to the high demand for Conan Exiles servers, many hosting companies are simply out of the hardware that we need and as such this process might take a few days.

Under tidern uppmanar man spelarna att köra på någon av de tusentals privata servrarna, som utgör ungefär 7 500 av totalt 7 700 Conan Exiles-servrar.

In the meantime, we thank you for your patience and encourage you to play on any of the thousands of unofficial servers that are out there. Many are home to thriving and very welcoming communities. We sincerely apologize to everyone who has played and made progress on the official servers, but we think it is better to deal with this problem now rather than later.

I nuläget jobbar Funcom med att fixa problem med nedkoppling, "rubber-banding" och annat krångel, och gameplay-uppdateringar får därför vänta lite. I ett blogginlägg om den närmsta framtiden listas dessa saker:

[ul]
[li]Adding new features and content[/li]

[li]Improving the artificial intelligence for creatures and NPCs[/li]

[li]Fixing general bugs and glitches[/li]

[li]Adjusting floating assets, such as resources or foliage[/li]

[li]Balancing the crafting and progression system[/li]

[li]Introducing more types of thralls[/li]

[li]Introducing more types of craftable items[/li]

[li]Introducing more types of creatures[/li]

[li]Introducing more lore and story elements[/li]

[li]Introducing more placeables such as traps

[/li]
[/ul]

Slutligen det alla väntat på: könsorgan! I en frågestund på Reddit häromdagen besvarade Funcom frågor om spelet, och givetvis pratades det fortplantningsorgan. Och offer. Vilket parat med varandra förstås blir... kastrering.

Can you give more information/details about your vision for the human sacrifice mechanic?
– Similar to the way in which you capture thralls, we would like you to be able to drag players back to your altars and sacrifice them for a massive boost. We might also add specific killing equipment such as iron maidens etc. In addition we really want you to be able to harvest the heads of your foes and stick them on spikes outside and around your bases. Maybe even at some point...castration.

Ouch... Här på FZ har vi i alla fall vågat oss ut i Conans brutala värld flera gånger. Dels som förhandstitt, dels som en studie i karaktärsskapandets unika möjligheter.

JAg var super emot spelet från början första 2 dagarna. men sen såg jag hur dom patchat hur bra dom patchat, hur bra dom håller kommunikationen med spelarna. Typ hur dom handskas med buggar. exempelvis var det en bugg som gjorde att servrarnas databaser... 08/02 Det låter kul, hoppas bara att spelet blir så bra som folk hoppas.... 08/02 Igår hade dom sålt tillräckligt för att betala direkta kostnader för utvecklingen, marknadsföring etc. och är alltså redan på plus för projektet efter en vecka. Så det lär nog knappast bli en konkurs pga det här spelet :) 08/02 Det kanske i slutänden blir ett bra spel, vi får väl se. Vore synd om Funcom skulle gå i konkurs. 08/02 Flygande AI har jag ej varit med om. Verkar som om det är en bugg med Nvidias senaste drivrutiner. Har vänner som har buggen och senaste Nvidias. Sen vissa andra som skaffade senaste så började ain flyga. Om servern laggar så står dom ibland lite extra... 08/02 Redan över 320 000 sålda exemplar :) Verkar väldigt poppis som sagt! http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=419339 07/02 Har nu inte spelat det själv men har kollat en del gameplay. Händer ofta att fiender flyger fram eller snarare glider än springer. AI'n är inte mycket att hänga i julgranen, händer att fiender står och skriker i stället för att slå tillbaka. Man kan int... 07/02 Kul för Funcom iaf! =) 07/02 Skit kul spel. Blir nog awsome åxå när det är färdigt. 06/02 Kör med polarna och vi gillar spelet än så länge. Även med en del buggar så flyter spelet på bra och utan större "game breakers" för oss. Dock lutar det åt att sätta upp en persistent server så vi kan slippa "Co-op Tether Distance" vilket retar gallfebe... 06/02
Skicka en rättelse