Bland annat stöd för bildförhållandet 21:9 och 144 Hz bilduppdatering utlovas.

Rares kommande kooperativa sjöbuse-simulator Sea of Thieves ska lanseras till både pc och Xbox One, men det verkar som att utvecklarna är måna om att vi ska veta att de tar pc-versionen på största allvar. I ett nyhetsbrev till spelets Insider-medlemmar som skickades ut nyligen förklarar utvecklarna i detalj om några eftertraktade pc-funktioner som spelet får stöd för.

I nyhetsbrevet förklarar Rare bland annat att versionerna för pc och Xbox One utvecklas sida vid sida med varandra, och pc-versionen ska alltså inte vara en portning av konsolversionen. De nämner även att spelet har testats med skärmar som har bildförhållandet 21:9 och uppdateringstakt på 144 Hz vilket ska fungera "förträffligt". Nyhetsbrevet beskriver även utvecklingens planeringsprocess där alla funktioner som ska införas måste fungera bra på båda plattformarna, annars stryks de.

För att se till att spelet fungerar bra på flera typer av pc-system har Rare plockat in tolv olika bärbara datorer och tolv stationära pc-konfigurationer som de kontinuerligt testar spelet på. Och på frågan om 4K-upplösningar formulerar de sig kort och gott på följande vis: "And the 4K setups are just, well, awesome".

Sea of Thieves testkörs för närvarande i en alfa-version och en öppen betaversion förväntas bli tillgänglig senare i år för pc och Xbox One. Spelet blir en så kallad Xbox Play Anywhere-titel, vilket innebär att du får pc-versionen på köpet om du köper dess Xbox One-syskon.

Du säger att det är idiotiskt att bojkotta en tjänst. Är det egentligen inte du som är idioten med skygglappar som gått på Microsofts nitlotter, men ändå är villig att fortsätta kasta pengar på dem? Microsoft förstår bara en grej, och det är pengar. Jag... 07/02 Känns som att otroligt många sitter och hatar på Windows Store (Och Windows 10 för den delen) bara för att försöka vara en del av de koola kidsen. Kan ni förklara exakt varför ni tänker bojkotta ett spel bara för att det distribueras via Windows Store?... 07/02 Pratar nog för det flesta som tänker likadant. Windows Store är S.K.I.T. - Skit. Blir inget köp för mig heller om dem inte släpper det som en standalone client eller på något annat hörn. Väljer Uplay, Origins eller Steam varje dag i veckan på hela året... 07/02 Jag vet mycket väl vad du pratar om, och jag spelade MS Flight för bara någon månad sen. Du kan fortfarande spela GFWL-spel, dock kan du, precis som jag sa, bara spela offline. Och har man problem att starta tjänsten med Windows 10 så finns det flera... 07/02 Har du testat ladda ner eller spela GFWL-spel under Windows 10? Du pratar om att spel på Steam stängs ner, men har du ens fattat att GFWL var en tjänst från Microsoft? Om du ska dra en jämförelse, så kan du säga att det var som att Steam stängs ner. Jag... 06/02 Samma här. Ser riktigt mysigt ut och att det är multiplayer får det bara att se mer roligt ut om du frågar mig! 06/02 Sjukt sugen på det här spelet. 06/02 GFWL-spel fungerar fortfarande offline, och att servrar stängs ner är något man får leva med. Finns ju skitmånga spel på Steam vars servrar stängts ner, så det är aldrig någon garanti att handla på Steam, om du trodde det. Den som går och hoppas på att... 06/02 Jag tänker också bojkotta pga only windows 10 06/02 Om du kommer ihåg Games for Windows Live (GFWL) så var det Microsofts förra "satsning" på spel till PC. Det kom ett antal spel som bara släpptes på GFWL. Jag har några spel där, några som jag sen fick köpa om på en annan plattform. MS brände mig en gång... 06/02
Skicka en rättelse