Alla #Mass Effect-spel hittills har använt sig av ett Paragon/Renegade-system, där olika dialogval markeras som antingen gott eller ont men i och med kommande #Mass Effect: Andromeda gör Bioware vissa ändringar.

So, Paragon and Renegade is gone. The reason they’re gone is because they felt very Shepard – they were very tied to the Shepard character, so they didn’t really make sense if we weren’t going to have Shepard as our protagonist.

I en interju med Official Xbox Magazine (via GamesRadar) berättar spelets kreativa chef Mac Walters att Mass Effect: Andromeda inte kommer använda samma Renegade/Paragon-system. Enligt honom är systemet alldeles för tätt sammankopplat med Shephard och det skulle därför inte vara logiskt att ha det i ett spel utan honom.

Han berättar också att en stor brist med systemet är att många spelare slentrianmässigt väljer det ena eller det andra för att det passar med deras karaktär. Istället för det kommer Mass Effect: Andromeda ha ett djupare system där spelaren kan svara i fyra olika tonlägen. Wallters förklarar skillnaden som att gå från "Vill jag vara ond eller god?" till "Hur vill jag uttrycka mig?".

Där håller jag dock med dig. Jag har spelat DAI, jag gillade spelet och har nog lagt ner lite mer än 100 timmar på det men håller med om att det var mycket skit som fanns utspritt i världen. Enligt Bioware ska MEA sido-uppdragen kännas betydelsefulla.... 10/02 Fast mycket i TW3 är ganska träigt... Så det är ju inte särskilt svårt att tro. 10/02 Asgarv! 10/02 titanfall 2 har gratis dlc... 10/02 Nej, absolut inte. Det kanske var så i ettan och tvåan, men inför trean så gick de ju raka motsatta riktning. Trean var det första i trilogin som hade FemShep med i marknadsföringen. FemShep har dessutom den bästa röstskådisen på planeten, Jennifer Hale... 10/02 DEtdär är ju lite en smaksak, witcher 3 hade till stor del samma koncept. Problemet med DAI enligt mig var att de hade ett stridssystem som var sjukt olämpligt för partystrid med taunting etc. DEt är inte ett problem i mass effect för det är 3dshooter... 10/02 Att det är sci-fi kan betyda så lite att de har LED-belyst rustning istället för rostig stål och läder. Vad jag är mest oroad för är att de kommer att hålla sig till konceptet som de körde med Dragon Age Inquisition där de fyller enorma spelvärldar med... 09/02 Fyra tonlägen istället för två låter ju knappast som att de dummar ner det, utan tvärtom, men det beror ju självklart på hur dialogen är skriven. Val som inte är färgkodade vore ju ett välkommet inslag, samt att konsekvenserna av valen dyker upp efter... 09/02 Att tro att något skulle trumfa TW3 är som att hoppas på att EA släpper DLC gratis till sina AAA-spel. 09/02 Fast renegade/paragon var extremt neddummat, så om de går bort ifrån det så blir spelet bara bättre. 09/02
Skicka en rättelse