Vill inte tvinga spelare att uppgradera till Windows 10.

#Star Citizen har sedan de första filmerna sett ut att bli en rejäl match för datorhårdvaran och om spelet inte dröjer alltför många år kommer det säkerligen prisas för sin grafik. Tidigare i projektet har skaparna menat att det kommer att stödja Directx 12 men på en direkt fråga i deras forum förklarar Ali Brown, Director of Graphics Engineering, nu att Vulkan är mer aktuellt:

Years ago we stated our intention to support DX12, but since the introduction of Vulkan which has the same feature set and performance advantages this seemed a much more logical rendering API to use as it doesn't force our users to upgrade to Windows 10 and opens the door for a single graphics API that could be used on all Windows 7, 8, 10 & Linux. As a result our current intention is to only support Vulkan and eventually drop support for DX11 as this shouldn't effect any of our backers. DX12 would only be considered if we found it gave us a specific and substantial advantage over Vulkan. The API's really aren't that different though, 95% of the work for these APIs is to change the paradigm of the rendering pipeline, which is the same for both APIs.

Senare i veckan, om allt går enligt planerna, ska Multiplayer Mega Map släppas vilket ska knyta ihop flygstrider och förstapersonsläget. Den 23 nämndes som datum för en veckan sedan.

Skicka en rättelse