Mer polering och fler maskinmonster ska (kanske) göra ett av årets bästa spel bättre.

När Guerrilla Games snackar Horizon Zero Dawn 2 lyssnar spelvärlden. Det är sen gammalt – eller åtminstone sedan originalet tog spelvärlden med storm för en månad sedan. I en intervju med Game Informer (via WCCFTech) vill teamet inte avslöja att en tvåa är på gång, men det där är förstås en ickefråga. En sådan trippel-A-succé är garanterat lika med uppföljare.

Vi är helt tagna av spelarnas mottagande av berättelsen och deras band de knutit till Aloy. Om en uppföljare blir av skulle vårt första och främsta mål vara att respektera det bandet och göra vårt bästa för att skapa en en berättelse som träffar lika djupt.

Så säger creative director, John Gonzalez. Mathijs de Jonge, game director, fyller i att han är glad över hur snyggt helheten smälter samman men att några av bitarna inte skiner lika starkt som andra. Det vill han jobba på om han får chansen att bygga framtiden för Horizon.

Jan-Bart van Beek, art director, är mer konkret och drömmer om fler robotdinosaurier.

Mer maskiner. De är jätteroliga att designa, bygga, animera och leka med. Jag önskar att vi hade kunnat göra hundra olika. Men verkligheten är hård, den tillåter inte hundratals olika maskiner.

Oavsett vad hoppas vi Guerrilla tar sig tid med tvåan, och gissningsvis kommer de göra just det.

Skicka en rättelse