Målet var 4 miljoner sålda spel innan mars nådde sitt slut. Så blev det inte.

Målet för Capcom var att sälja 4 miljoner exemplar av Resident Evil 7: Biohazard innan 31 mars i år. Så blev det inte, men man har skeppat respektabla 3,5 miljoner ex av skräckspelet och med tanke på att mer dlc är på gång lär siffran fortsätta ticka uppåt även framöver. Den 31 mars 2017 var dessutom blott två månader efter releasen, så att kalla det en besvikelse känns inte rättvist.

För Dead Rising 4 tycks läget vara betydligt dystrare. Målet var två miljoner sålda spel men i det här fallet vill inte Capcom ens redovisa siffrorna – vilket förstås bara är ett dåligt tecken. Zombiespelet släpptes mitt i julruschen men det verkar näppeligen ha hjälpt. Globalt har serien sålt i 10 miljoner, att jämföra med Resident Evils 77 miljoner (!).

vad är det här för retarderdness, det är som att säga att en bok inte är ny för att den använder moment som redan finns ... 18/08 @SunShine: Skillnaden är att personer med vr får uppleva spelet som det är tänkt medans resten får spela ett vr spel på skärm. 30/04 Förstår varför. Tråkigare spel får man ju leta efter. Klyschigt så att det smäller och all den japanska "quirkyness'en" var ju borta och hela skiten blev "amerikaniserad". På tok för mycket hämtat från andra spel och man tröttnade efter en halvtimme.... 30/04 Det är inte jätte svårt. Det spelar precis likadant med eller utan hjälm på huvudet. 29/04 Det är inte originalitet som jag stör mig på, det är misslyckandet och brist på idéer som stör mig. R7 lånar storyelement från F.E.A.R och gameplayelement från Alien Isolation, och det som är eget är inget att hänga i granen. Men visst alla kan inte ha... 28/04 Just vad spelet är. Första och enda riktiga VR spelet på marknaden. Jag förstår inte hur man kan spela det här utan VR. 28/04 @xtrem11: Jag har spelat båda och de är ju totalt olika spel. Förstår inte din logik, delar av storyn lämnar saker att önska men re7 overall känns lyckat. Med den logiken är ju alla spel bara ripoffs på sina föregångare eller filmer. Fear är knappast... 28/04 Hade nog sålt bättre om det inte var ett fph. 28/04 Första halvan var bra men vad spelar det för roll om resten inte är det? Kolla på bilden i den här artikeln, är inte flickan lik Alma? Capcom har fått slut på idéer så de måste stjäla från andra spel, det säger en hel del tycker jag. Gubben som dyker... 28/04 Slutbossen kan jag hålla med om var bedrövlig. Var inte mkt till bossfight. Mesta kändes som saker som skedde man inte ha någon som helst kontroll över. 28/04
Skicka en rättelse