Funcoms omstöpta förklarar vad som gör det omstöpta onlinerollspelet värt din tid.

Funcoms ambitiösa onlinerollspel The Secret World blev aldrig en succé och var nära att sänka den norska studion. Efter succén med Conan Exiles fick de dock resurser att starta om den mystikfyllda världen som Secret World Legends och igår annonserade att spelet släpps den 26 juni.

Man går från att kalla det ett massivt onlinerollspel till ett rollspel i en delad värld och ska fokusera mer på solokampanjen, som dessutom ska vara gratis. I ett längre blogginlägg förklarar de varför de valde att starta om spelet och vad framtiden har att erbjuda. Latmaskar kollar på videon ovan.

One of the most common questions we’ve received is simply why are we doing this?

We’re doing this because we feel the game still has a ton to offer. There are stories yet to be told, adventures yet to be had, and locations yet to be explored. As a studio, we had to decide whether to put the game on the backburner and move the team onto a new project, or if we should reinvest in it and breathe new, fresh air into the game. We decided on the latter, because we truly believe there is untapped potential in the game, and because there is a vast audience out there that haven’t even discovered the game yet – and hey, we think they should!

One of the things we knew we had to do to bring a new wave of players into the game is switch to a free-to-play model, and for that to truly work we’ve obviously had to make some significant changes to how the game plays. We know it’s a risk, but we’ve chosen to take that risk instead of seeing the game fade away. We’re giving it our best shot, and our hope is Secret World Legends will provide you with many more years of entertainment to come.

This reboot will allow us to continue adding new content and new storylines that will benefit players both new and old. Yes, we’ll finally be able to launch Season 2!

Tack till waeress för detta #nyhetstips!
Precis som Anton skriver så tycker jag att Secret World är ett av de starkaste spelen story-mässigt. Jag utökar det till att det har en klar position bland topp 3 story spel jag har spelat, multiplayer och singleplayer. Story och setting från Secret Wor... 11/05 TSW har grym story/setting/värld/karaktärer. En av det bästa man hittar i spelväg. Sen limmade inte alltid story-ambitionen i spelet MMO-delen. En bra sammanfattning skulle vara ett ibland visionärt och grymt spel fast med tydliga brister. Det är en sam... 11/05 @waeress: Tack! Bra lyssning/läsning. 10/05 Själv tycker jag fortfarande att Age of Conan är ett av de bättre mmo:et som gjorts. Har aldrig haft så kul i instanser/raids som i det. Sen är det snyggt fast det är gammalt. Lite dåligt optimerat dock och blev sämre när det blev f2p men fortfarande... 10/05 Här finns en ny intervju från MassivelyOP med lite mer detaljerade frågor och svar: http://massivelyop.com/2017/05/10/massively-op-exclusive-hard-questions-about-secret-world-legends/ (möjligtvis mer intressant för spelare av "The Secret World" än nya... 10/05 TSW är makalöst bra men föll på att PvP var ointressant och dåligt implementerat samt att de flesta nog inte fattade att det i grunden handlade om ett äventyrspel med ibland ganska invecklade pussel. Många klarade inte av att inte bli guidade hela tiden... 10/05 Är ett stort fan av The Secret World. Ska bli roligt att se vad dom gör. Synd dock att skill-systemet är en av sakerna som dom ska ändra då jag tycker det är en av de mest lyckade och innovativa delarna utan TSW. 10/05 Ska bli intressant att se vad de hittar på. Håller med om att det är bra stämning i spelet, det som störde mig mest var striderna och det så kallade level-lösa systemet. 10/05 Kul att de babblar om att man ska få utforska häftiga platser med allt från en mystisk stad i Maine till öken i Egypten och vidare till Transylvanien. Sen inser man att det är ju bara de 3 platserna som faktiskt finns i spelet. Förstår inte varför man... 10/05 @Kongen: Känslan, atmosfären, storyn men fram för allt alla quests var hur bra som helst i spelet, speciellt i inledningen och den legendariska "The Kingsmouth Code". Kritiken kring combat i spelet är helt rätt dock, det var den anledningen som gjorde... 10/05
Skicka en rättelse