Efter ett par stängda testperioder är det snart dags för alla som vill att fingra på Quake Champions. Nu på fredag den 12 maj startar testet som pågår fram till den 21 maj.

Kittlar det alldeles för mycket i Quake-nerven kan du tillfälligt lindra symtomen med en trailer för kämpen Visor. Han debuterade i Quake 3 men är nu tillbaka för att skjuta ihjäl meningsmotståndare igen. Han har den aktiva förmågan piercing sight som gör det möjligt att se fiender genom väggar. Den passiva förmågan heter grasshopper och innebär att skickliga spelare kan strafe-hoppa runt för att öka hastigheten.

@dummle112: har inget med nostalgi att göra. Spelar fortfarande QL mer än något annat spel. Vapnen är tråkigare och för många av dem liknar varandra. Raketerna har delay. Raketerna är det enda riktiga projektilvapnet. Mycket tråkigare strider. Extraskad... 16/05 Eeh ok? varför inte det då? Vad är det som gör q3 och QL så himla mycket bättre än QC, bortsett från dina nostalgitankar som glorifierar ett gammalt spel som behövde utvecklas? 15/05 Inte en chans att du spelade q3 och QL på en hög nivå om du tycker detta spel är bättre. 15/05 @sebrock: Jo, tack har själv lirat betan så vet precis vad det handlar om. Tycker QC är kul och det är väl förstås bra med nytänkande, men det är inte alltid lätt att konvertera oss gamla Quakerävar som har hängt med sedan 1996, och framför allt inte... 11/05 Det tog sin tid dock, det där med Quake-känslan. Innan de införde outlines var det hela fruktansvärt mycket Unreal Champions och lite är kvar fortfarande, men de tog ett stort kliv åt rätt håll den vågen i betan. Tillsammans med att "tanksen" inte längr... 11/05 @Berling: fast det är ju just det dom är grejen: att använda sina abilities rätt och se hur motståndaren använder sina är ju en utökning av strategin. Det gör ju spelet mer komplex och intressant. Jag har spelat alla Quake-spel och ser det som en utveck... 11/05 Det är ganska intressant att prata om svårighet i multiplayer-spel... Jag tror folk ser olika på vad det faktiskt innebär. För mig handlar svårighet i MP om hur stor skillnaden är mellan två olika duktiga spelare. Är man "lite bättre" i Q3 så kan vinner... 11/05 Fast spelet blir ju svårare och mer skillbaserat med dessa abilities. Nu måste du kunna läsa spelet, precision och kunna använda abilities på rätt sätt. Jag spelade Q3 och QL på hög nivå och tkr champions är roligare, bättre och svårare 11/05 @sebrock: Om alla har wallhack så är det samma förutsättningar med? Kalla det abilities eller ej... Men klart att Quakeserien någon gång måste utvecklas för att locka dagens spelare som är vana med extra features och enkelheter istället för äkta färdigh... 11/05 @phi: butthurt much? Det är ju bara en förlängning av strategierna. Alla har abilities så det är ju fortfarande jämnt utgångsläge. 11/05
Skicka en rättelse