Torment: Tides of Numenera patchas på pc vilket firas med rabatt på 25 procent.

Det lät som ett kreativt självmord, att följa upp Planescape: Tormentfortfarande ett av tidernas bästa rollspel. Enligt FZ:s Marcus Grönskog lyckades dock Inxile med Torment: Tides of Numenera.

Jag har länge funderat över hur en uppföljare till Planescape: Torment skulle kunna se ut och om det ens skulle vara möjligt att göra originalet rättvisa, men efter att ha spelat Inxiles stora satsning har jag kunna stilla min nyfikenhet och inse att det är precis vad de lyckats göra.

Vad som är bra kan dock bli ännu bättre och Torment har uppdaterats å det grövsta med Servant of the Tides-patchen på Steam, vilken snart ska komma till GOG och konsolerna.

Här får du tl;dr-versionen: den nya följeslagaren Oom (med nya uppdraget Servant of the Tides), Voluminous Codex som ger dig just en kodex med lore och karaktärer du låser upp under spelets gång och (förstås) fixar och balanseringar. Mer utförligt om nyheterna hittar du undertill.

För att kunna njuta till fullo rekommenderar dock Inxile att du startar en ny omgång.

...as the new content is best experienced from the start of the game (and Oom must be added to the party during Sagus Cliffs).

Klicka för mer information
  • New Companion: Oom. Oom is a new stretch goal character who you will discover on your journey through the Ninth World. Oom features its own companion quest, "Servant of the Tides", its own unique abilities for use in combat and exploration, and interactions with various characters throughout the game.

  • Added the Voluminous Codex. This new stretch goal feature unlocks lore and character entries as you explore the game world.

  • Added a new user interface element to the Inventory Screen which makes it easier to view companion attitudes toward the Last Castoff. Added a new user interface element to the Common Panel which better messages the Last Castoff's current Legacy.

  • Players can now advance to Tier 5 and Tier 6, allowing players to spend their Experience Points more in the later game. This also allows the Last Castoff to gain abilities from other character types.

  • Various balance improvements to Crisis gameplay throughout the game. Various balance improvements to exploration gameplay, especially in the later stages of the game.

  • Added zoom in/out key binding to the Options Menu. This allows players without mouse wheels to remap the zoom functions.

  • Cypher Sickness initialization is now delayed until after Equipment initialization. This should prevent issues where loading a save file where equipment was preventing a cypher explosion would cause input to freeze up (fix may not be retroactive).

  • Remove all non-gameplay Fettles from companions when they're removed from the party. This should prevent certain freezes from occurring.

  • Numerous small UI fixes.

  • Numerous small quest fixes.

Skicka en rättelse