Det skånska teamet menar att de har skapat ett monster till varumärke.

Massive ska göra spel av James Camerons Avatar, men de lovar också att detta jätteuppdrag inte ska påverka arbetet med The Division. Det är förståeligt – särskilt med tanke på att The Division blivit större och mer framgångsrikt än vad Massive hoppades på. I en intervju med Gamereactor EU berättar Massives managing director, David Polfeldt, om framgångssagan.

The Division is a huge brand, it’s a monster brand. To be honest, it became way bigger and was more successful than we had hoped for. We had very high ambitions but in the end, The Division is one of the biggest launches in the entire gaming industry in 2016 and that gives us an incredible platform to look at. What can we do with that? How can we learn from that? How do we bring it to the next level?

Polfeldt är tacksam för positionen han och Massive har med The Division i dagsläget. Han tillägger att det inte är ofta en utvecklare har ett varumärke med sådan potential i sina händer. Massive ska ha lärt sig "mer än miljon saker" under utvecklingen och lanseringen (som inte gick helt smärtfritt), och Polfeldt hintar om att förändringens vindar blåser för Snowdropmotorn.

We’re doing a lot of things with Snowdrop that are not known at the moment. The challenge from a technological standpoint is that you end up having, like, seventeen different branches depending on what you’re doing, what’s in the next patch, what’s in the patch after that, what’s in the next expansion…

Läs vad jag skrev igen, menyerna är kassa. Ingen bra överblick typ. Inget om spelets prestanda =) 24/05 Håller med, avverkade själv nästan 50h på bara singleplayerkampanjen vilken var en fröjd att spela. Sen kan man ju förstå att de skulle ha svårt att behålla spelarna enbart med PvP content. Tycker det är synd att de inte expanderade världen lite mer men... 24/05 Det jag inte gillar med spelet är menyerna (UI), fungerar galet dåligt på PC. Allt känns så omständigt när spelet är gjort för handkontroll och man sitter med mus och tgb. 24/05 Väldigt snyggt spel, men inte så mycket att göra. Spelet går ut på att ta skydd, skjuta och loota, that's it. Den PR dom gör med spelet är enorm, och det är dom också duktiga på, men om sanningen ska fram så är spelet väldigt enformigt och enkelt. En... 24/05 Älskade spelet när det kom, gillade PVP-delen ända tills fuskarna förstörde, då slutade jag spela. Har varit in lite då och då och kört singelplayer och det nya survival-läget, vilket varit kul. Tycker Massive ska kolla in State of Decay och ta lite idé... 24/05 Jag gillar spelet men där är för lite end game och PVP är inte mitt intresse. 24/05 Håller med till 100%. Dom (få) polare, inklusive mig själv, som testade det kände bara "meh". Tror jag orkade ungefär 2 timmar, tur jag plockade det på en rea för 200:-. Skulle säga att 95% av allt jag spelade under 2016 var bättre än Division. 23/05 Repetitivt spel men äckligt snyggt. Hoppas de bygger fler spel med snowdrop och även bygger vidare på Division , grundkonceptet är ju bra även om spelet är lite smått träligt. För mig var det värt kostnaden av spelet bara att vandra runt i de underbart... 23/05 Jag gillade Division men tyvärr blev Dark Zone bara en gankfest. För folk som mig som spelar själva så är det en del av spelet jag aldrig kan uppleva. 23/05 Kom till level 9, gillade konceptet rejält och vill spela det men även med DX12 och provat ALLT så får jag fortfarande 100% CPU usage när jag spelar det oavsett grafikinställning, händer enbart i det spelet. Kan dualboxa Black Desert Online och GTA V... 23/05
Skicka en rättelse