Allt är gratis men du kan betala för saker, om du vill.

Free to play har blivit en granska bred benämning som kan betyda olika saker i olika sammanhang. Därför känner sig Funcom manade att förklara hur pass gratis The Secret World Legends faktiskt är. Väldigt gratis, är en god sammanfattning.

Hela spelet, som enligt dem innehåller 100+ timmar av uppdrag och story, är gratis. Du behöver inte betala för något men möjligheten finns där om du känner för att ta en monetär genväg. Spelet har också två valutor och hur dessa fungerar förklaras ingående.

MARKS OF FAVOUR AND AURUM

A pillar of our free-to-play model is being able to obtain anything through simply playing the game. Every item, skill, and ability in the game can be obtained without needing to pay real money for it–granted, you always have the option to buy things with cash, but you are never physically required to do so for anything.

The foundation of this pillar is a player-driven economy revolving around two currencies: Marks of Favour, and Aurum. There are many things you can only purchase with Marks of Favour, and some only with Aurum.

Marks of Favour are a flexible currency used for a variety of things, such as purchasing items from the Auction House, additional weapons, potion refills, dungeon keys, fusing items, cosmetic options, social items, and more. They are collected by completing daily challenges and by selling items to other players through the auction house–just playing the game.

For example, while each starting Class comes with only 2 different weapons, you can unlock every other weapon and ability for your character by spending Marks of Favour. You never need to pay cash or Aurum to unlock the other weapons for your character!

Aurum is Secret World Legends’ premium currency–you purchase Aurum with real money and use it to acquire various items, conveniences, and services. These include things like additional character slots, boosters, extra inventory space, vanity items (pets, mounts, outfits), and more.

Lanseringen sker senare i sommar, närmare bestämt den 26 juni.

@roftg: De skrämde bort mig med spelet jag refererade till. Omarbetat eller inte, såvida de inte gjorde om game mechanics från grunden, så är det fortarande inte spelet för mig. 31/05 Glöm inte att nämna UI:t som var före sin tid och kändes både modernt, stilrent och minimalistiskt. Atmosfären är nog det jag kommer minnas bäst då den verkligen kändes äkta, läskig samt hopplöst. Skall definitivt testa detta spel när det väl släpps.... 31/05 Kommer ihåg att jag tyckte spelet var ganska coolt....Förutom combaten som sög röv. Har dom ändrat den? 31/05 Hoppas att de har fixat de sämre delarna i spelet, blir att testa det. 31/05 Säger det jag redan har sagt, som TSW-fan känner jag mig trampad på. Kanske icke-rationellt, men så känns det. Släpp samma spel igen med lite ny combat och annat som folk gnällde på när TSW släpptes och hova in lite cash. Nope, I'm out. 31/05 Blev aldrig av att testa originalet efter betan, men var rätt sugen under lång tid. Fick tyvärr aldrig med en enda gammal guildie, eller urgammal guildie, eller de där riktigt riktigt gamla fd fd guildiesarna som man fortfarande har kontakt med. Så lägg... 30/05 Jag kommer testa detta igen, då det första var intressant ^^ 30/05 @Makkapakka: Utförandet lämnade en del att önska? Story,atmosfär,missions ligger TSW hästlängder före alla andra mmog:s jag spelat.Tyvärr har inte tillräckligt många fått upp ögonen på denna pärla till spel. Är tyvärr lite skeptisk till nystarten då jag... 30/05 @Makkapakka: Detta är en omarbetad version av the secret world och en nylansering vad jag förstått,..gameplay är inte detsamma som i originalet..+ att spelet inte ens är släppt... Kanske spela först och sen säga vad du tycker?? 30/05 Spelet var en bra idé men utförandet lämnade en hel del att önska. Starka Call of Cthulu vibbar, vilket är en positiv sak. Game mechanics var dock inget att hänga i granen. 30/05
Skicka en rättelse