Det ska vara autentiskt i år.

Årets Call of Duty lämnar de senaste årens nära framtid för ett återbesök i 40-tal, nazister och WW2. Utvecklarna har besökt olika krigsskådeplatser i Europa för att få en känsla för hur saker och ting såg ut, berättar Glen Schofield och Michael Condrey från Sledgehammer för tidningen Edge (återgivet på Reddit). De berättar också att co-op-läget där man slåss mot zombier baseras på... verkliga händelser.

There’s some really authentic stuff in there. There’s back story that’s based on real events.

Man vågar kanske tro att dessa "verkliga händelser" är någon spektakulär, våldsam händelse under kriget som manusförfattarna klistrar ett zombieutbrott på, snarare än en verklig zombiekatastrof. Hur som helst, Condrey beskriver spelläget som "unique to our Dead Space signature".

Call of Duty: WWII släpps till pc, PS4 och Xbox One den 3 november (och kanske även till Nintendo Switch). Det blir det första CoD-spelet som utspelas under andra världskriget sedan 2008 års World at War.

Skicka en rättelse