Liten glimt av gameplay + icke tidsexklusivt till Switch + Michel Ancels traileranalys.

E3:s kanske gladaste och mest rörande ögonblick, utannonseringen av Beyond Good & Evil 2, följdes av rykten om en tidsexklusivitet för Switch. Nope, så blir det inte.

Faktum är att spelet inte verkar komma till Switch över huvud taget. Signar du upp dig för Space Monkey-programmet, som tycks vara en roligare titel för att betatesta Beyond Good & Evil 2, finns nämligen alternativen pc, Playstation 4 och Xbox One. Case closed, av allt att döma.

Efter många år i radioskugga väller det fullkomligen in Beyond Good & Evil 2-godis över oss. Du kommer att skapa din egen karaktär, och det i ett universum som (med skräckblandad förtjusning) låter ännu mer ambitiöst än ökända No Man's Sky. Michel Ancel berättar:

There is a simulation of the universe, where everything is rotating in the classical way, so if you change the time you see the rotation. If you know what a sunset is, a sunset is modification of the colour of the sun depending on the angle in the atmosphere. So it's really logical, in fact, that you can see different colours.

Ancel har också varit vänlig nog att bryta ner den supersnygga CGI-filmen för oss.

Jag vågar inte ens tänka releasedatum, och i en intervju med The Verge (där vi också får en liten glimt av teknikdemo och hur gameplay kan se ut) häller Ancel en hink kallt vatten över hypetåget och säger att "utvecklingen befinner sig på dag noll". Man började bygga ett verktyg för solsystem för tre år sedan men först nu tycks man vara redo för själva spelet.

When you don’t have this technology, you can’t really start the game, It’s too difficult. But now we can say for sure that we will make this game, we’ll finish it. Because we have the technology for it.

Skicka en rättelse