Över 50 speltrailers ställs emot varandra i tävlingen om klicks.

Att utse vinnare och förlorare från årets E3-mässa är en ärorik tradition sedan urminnes tider. Att film, och särskilt speltrailers, är en stor del av dagens samhälle kommer kanske inte heller som någon förvåning. Så varför inte kombinera de två och se på vilken som fick högst antal tittare på Youtube?

Som tur för mig har Neogaf-användaren Nightengale redan gjort detta och sammanställt en siffra på hela 57 speltrailers från årets alla konferenser. Här nedan kan du se de tio bästa, inklusive antal tittare.

10. Days Gone - 6,7 milj

9. Need for Speed: Payback - 7 milj

8. Minecraft 4K - 7,02 milj

7. Xbox One X - 7,56 milj

6. Monster Hunter: World - 7,58 milj

5. God of War - 9,1 milj

4. Star Wars: Battlefront 2 - 9,69 milj

3. Super Mario: Odyssey - 9,86 milj

2. Assassin's Creed: Origins - 10,53 milj

1. Marvel’s Spider-Man - 14,98 milj (@Anabelle står säkert för en tredjedel av dessa.)

Trots att många ansåg att Sony:s konferensen var rätt svag i att de enbart visade förra årets spel, verkar det funka. Fyra av av de topp tio visades nämligen upp under deras event. Ett ytterligare bevis på att avslöja spel under E3 är en flopp ur ett marknadsföringsperspektiv.

Vilken tycker du borde ha vunnit? Berätta i kommentarerna och se hela listan här.

*Fotnot: Listan har enbart sammanställt de tre mest populära trailer-versionerna och har inte räknat med trailers under 100 000 tittningar.

Skicka en rättelse