Bioware har redan jobbat på rymdäventyret i fyra år.

Det var många som drog paralleller till Destiny när Bioware visade upp Anthem, sitt nya sci-fi-spel och sin nya värld, under årets E3. Likheterna verkar även kunna skönjas i hur teamen tar sig an projekten. För Destiny finns en tioårsplan. För Anthem finns också en tio år lång plan. Detta avslöjar EA:s Patrick Söderlund i en intervju med Major Nelson, som du hittar undertill.

Söderlund säger att teamet redan arbetat på spelet i fyra år och från lanseringen 2018 finns alltså en planering som sträcker sig fram till 2028. Det innebär nödvändigtvis inte att just originalet Anthem kommer leva i tio år, utan att vi kanske även får uppföljare, expansioner och så vidare.

Anthem röstades av FZ-läsarna med betryggande marginal fram till det mest lovande spelet under E3 2017. Det återstår att se om det lever upp till detta när det släpps till pc, PS4 och Xbox One.

Kul! Älskar BioWare och detta verkar vara riktigt häftigt. Trevligt de tänkt in i framtiden med. EA/BioWare FTW! :) 21/06 Trist. Hade hoppats på ett stabilt singleplayer spel. Kommer Anthem bli som Destiny och liknande spel så vart det plötsligt väldigt ointressant. :/ 21/06 Tror man skall titta på Square Enix äventyr i DLC träsket för att se vad man INTE skall göra. Deus Ex Mankind Divided med micro transactions i singleplayer som i sig bara gäller för den sessionen man spelar. Hitman serien som delades upp i enstaka kapit... 20/06 Samma här, problemet är att de flesta inte är det. Finns folk som klagar när spel kostar mer än 500kr redan nu. Inte spelat så mycket Division och jag tyckte Destiny var rätt okey. Största problemet jag hade med Destiny som fick mig att sluta ganska for... 20/06 Jag skulle gärna betala mer för spel. Jag är helt OK med (de flesta) DLCs och expansioner. Vad jag inte gillar är spel som skulle fungerat bäst som en hel upplevelse bli uppdelade och upphackade som t.ex. Destiny eller The Division. Jag är inte säker... 20/06 Så otroligt tråkigt dagens stora fokus på Multiplayer. Ge mig mer fokus på story, valmöjligheter och påverkan på spelets utgång. Med andra ord dets om gör ett RPG bra ;). Det är inte bara med renodlade RPG-spel dock. GTA, Mass Effect osv också. Allt ska... 20/06 Om du inte vill börja betala 100-200% mer för grundspelet med en ökning med 30-100% per 5-10 år så är denna typen av tjänster, mikrotransaktioner och DLC framtiden i branchen. Bara med inflation borde spel kosta närmare tusenlappen idag jämfört med för... 20/06 @Robez: Förhoppningsvis någon studio som sysslar med och kan RPG-spel. Som Bioware fram till 2010. 20/06 Har funnits utvecklare som haft ambitioner att supporta ett spel under en längre tid, men hur många exempel på att det har efterlevts finns det? Nog brukar de ge upp efter 1-2 år ändå och skiter ut en uppföljare.. Man får säga ett WoW och Blizzard är... 20/06 Vem ska då göra Dragon Age 4 :(.Single Player spel verkar dö ut snabbt,nästan alla "stora" spel på E3 var multiplayer (Anthem,Call of Duty,Battlefront osv) det enda spel jag ser fram emot är nog Mount&Blade:Bannerlord och Divinity 2. Äh kanske bara börj... 20/06
Skicka en rättelse