Alexandria är inte större än London, men ska bli mer autentisk.

De senaste Assassin's Creed-titlarna har gett oss enorma tolkningar av London och Paris, men Origins blir mer intimt och äkta. Gamla Egyptens Alexandria är inget London, och Memphis inget Paris. I en Game Informer-intervju berättar regissören Ashraf Ismail mer om städerna.

We needed the fauna that was there, the people who lived in Egypt represented well, the culture, the religion, the beliefs. And so there was a lot of effort done to bring in historians, to do the research—we spent years doing research and asking ourselves, 'How do we bring this world to life?' It was a concern for us that we wanted to do it respect and do it justice, because it's a wonderful culture. There's a lot of amazing influences that have lasted to this day.

Snarare än att prioritera kvantitet har Ubisoft satsat på att göra forntida Egypten till en levande plats, och arkitekturen är förstås viktig. Storleken på städerna, däremot, är det inte.

Memphis is super-organic. The monuments are incredible, they're huge, they're super-unique. It's as Egyptian as you get. It's a fairly large city. I think Alexandria is slightly bigger, but slightly.

I don't think that the size of the city is what matters. It's the content, the experience that you have inside of it – how alive that it is. And so we filled these locations with quests, actually making each city feel unique to itself.

Ismail regisserade Black Flag från 2013, ett spel många håller som seriens höjdpunkt. I den 47 minuter långa intervjun talar han även om örnen Senu, om cover-systemet och bekräftade att vi får besöka innanmätet i de stora pyramiderna. Vill du veta mer gör du rätt i att lyssna.

Skicka en rättelse