Vill förbättra förhållandet för klaner.

Tusentals av spelare från olika klaner på den ryska servern har förenat sig i kampen mot utvecklarna Wargaming i hopp om att förändra deras syn på spelläget Global map och hur klansystemet fungerar. Rörelsen går under namnet CONTRAS och har redan skickat in en lista på punkterna de vill förändra.

Vyacheslav Makarov, som är chef över Wargamings kontor i Minsk, har frågat gruppen att skicka över en lista på alla deras synpunkter och även föreslagit att träffas i slutet av juli.

För en som inte är insatt i spelet kan det vara rätt så svårt att sätta sin in i deras specifika krav. Men vad de i helhet försöker förändra är att spelet ska skapa förutsättningar för mer strategi och värdet av att vara med i en klan. Rörelsen känner nämligen idag att utvecklarna prioriterar mängden strider över kvalitén av striderna, vilket får många vanliga spelare att inte se värdet av att vara med i en klan.

Du kan läsa hela deras kravlista här.

Klicka för mer information

Lite vad de kräver:

"Return of the prestige of the global map
We propose to return the glory of holding land on the global map.

To do so, a change in prize distribution is necessary with lowering the reward for deployments and increasing it for holding provinces. Stimulating battles shouldn’t happen through quests, but by creating conditions where it is advantageous and neccesary for a clan to fight. Alternative prizes on the global map (scrap, bonds, clan reserves etc.) should stimulate activity of developing clans without increasing the gold resource on the global map. We’re fighting for several years already to expand the clan portal and would like to see our rewards we’ve earned on the global map.

Popularization of the global map and clans
We demand that the WG staff responsible for the coverage of the game faithfully perform their duties regarding the clan component.

It is neccesary to easen the understanding of the global map mode by creating training content.

It is also necessary to provide clans with the possibility to inform the playerbase of their successes themselves.

Provide the clan press the possibility to publish news on the official portal of the game, like it was before 2015. Create an official video channel with the company’s support to broadcast battles on the global map.

Regularly cover clan activities and reward clans which advertise the game mode.

Regularly publish news about the global map, events, map freezes etc. so players and commanders can plan ahead.

Development of the global map
We propose to include an alliance functionality into the game, which was unofficially present since the start of the global map.

Alliances are the top level of socialization between players and should be understandable and accessible. This would provide players with an unique feeling of depth in the game process. Socialization is one of the most important achievements which keeps active players in the game.

Feedback
We propose to create a department or designate a personal manager to work with the clan community.

We deem it neccessary to create a focus-group which will consist of the most experienced clan leaders and alliance leaders.

The main task of this group would be assisting the new department in optimizing the proposed changes and working on documents regarding clan activities, and also collecting feedback to constantly improve the quality of the global map. Feedback is neccessary to provide the community with a means to influence the taken decisions

Gillar wot, och gillar snabba matcher under kontrollerade former, men matchmaking fungerar sådär aning bättre efter senaste patchen. Själv spelar jag bäst när laget jobbar som ett lag, så fort folk kör solo så går det åt pipan för mig iaf. Men som Capit... 17/07 Det krävs nöta, nöta, nöta för att bli bra i spelet. Tro mig jag vet. Inte bara lära sig sina tanks utan även veta vilka platser på kartan som måste försvaras vid olika händelser i spelet. Det jag upplever idag är att folk har inget tålamod utan kräver... 16/07 Fruktad blir du genom att bli bra på spelet, inte genom att ha en OP tank jämfört med andra. 16/07 Maus behövde dock en armorbuff för att göra den konkurrenskraftig, att samtidigt buffa vapnet var nog ett sämre alternativ. Type 5 är bara helt trasig. Bristen på bra och intressanta kartor är vad som stör mig mest i nuläget. Wargaming verkar även satsa... 16/07 Jag spelar mest i tier 3 då jag är trött på heavy tanks. Hatar matcher med bara heavys, jag vill vara ensam med en tung maskin på banan och bli fruktad, men alla vill vara heavy så då funkar inte den tanken. Tycker att man bara borde få vara heavy i en... 16/07 "Inlärnings kurvan har sänkts drastiskt". Ursäkta, men här har du helt enkelt fel. En Tier 8 premium tank dödar inte hela spelet, (inte du som sa det men det är många som antar samma syn). Hur de balanserar tanks är ett stort problem, absolut. Det gälle... 16/07 Innan jag skriver min kommentar ska jag nämna om att jag inte lirat WoT på evigheter, snart 2 år, Innan spelade jag nonstop sen betan blev publik. Sen tröttnade jag på att inlärningskurvan sänktes drastiskt genom alla gnällande ungar som klagade, på ena... 15/07 Med tanke på hur ryssar i allmänhet beter sig online, boo-effin-hoo. Suck it. 15/07 Såklart man "demonstrerar" när spelet inte premierar att en klan kan få glänsa lite. 15/07 Premium-ammot i sig gör det inte Pay 2 win. P2W är en term som verkar slängas helt vilt nu förtiden utan baktanke. Premium ammot och mekaniken/ ekonomin borde förändras helt klart, då det är bättre på nästan alla sätt förutom lägre "normalization" (0... 15/07
Skicka en rättelse