Regissören Tetsuya Nomura talar ut.

2002 släpptes Kingdom Hearts, tvåan följde 2005 och 2018 (!) kommer Kingdom Hearts III att släppas. Däremellan har visserligen otalet sidospel och remasters släppts men det är ändå trean fansen har väntat mer och mer otåligt på. Regissören Tetsuya Nomura är medveten om detta.

A lot of people have been mentioning and making it sound like "Oh, Nomura’s taking too much time”. There was a decision made to change to an external engine, Unreal Engine 4. So we switched over to that. Unfortunately there was a bit of time that needed to be rewinded and started over. So there was a bit of a setback there, but it was a decision that the company had to make, so it was inevitable.

Detta berättar Square Enix-profilen för Gamespot. Han konstaterar att förseningarna legat "utanför hans kontroll". Cheferna gav honom den arbetsstyrka han ville ha men andra projekt (läs antagligen: Final Fantasy XV) prioriterades. Men ändå: en Toy Story-värld. Gött!

Skicka en rättelse