Larian Studios har också jättefina trappor i sitt kontor.

Vi vet att många av er ser fram emot det fullständiga släppet av Divinity: Original Sin 2 i mitten av september och trots att man kunnat lira Early Acces-versionen länge nu finns det nu ytterligare en anledning att längta. Eller vad sägs om ett splitscreen-läge, något pc-spelare inte är bortskämda med, samt fullt stöd för gamepads.

I den senaste utvecklarbloggen pratar man också om craftingsystemet, möjligheten att prata med spöken samt hur fina trappor utvecklaren Larian Studios har i sitt kontor. Det senare nämns faktiskt inte, det var bara en spontan iakttagelse av undertecknad.

@androsynth: jo precis, men mitt första party hade ingen magi förutom pilarna jag hitta eller gjorde för min pilbågs tjej, jag insåg först mycket senare hur viktig magi var långt efter när jag var nästan klar. men men, jag är ändå intresserad hur DoS 2... 02/08 Du kan läsa originalnyheten på engelska här: https://www.kickstarter.com/projects/larianstudios/divinity-original-sin-2/posts/1947157 02/08 @b_bob: Jag kände tvärtom med fighterna. I början kändes det hopplöst men sen upptäckte jag tjusningen i att kombinera elementen. Giftmoln + eldklot har räddat mitt skinn många gånger. Frysa vattenpölar likaså. Alltid kul när stora farliga fiender dratt... 02/08 @veckans: japp, går att lira 2 datorer med splitscreen tillsammans :) 02/08 Har spelat early access DOS2 nu nyligen och det är grymt bra. Mycket bra uppgradering av systemen. I övrigt så tycker jag DOS och DOS2 är de bästa partybaserade "isometriska" RPG som släppts på massor av år. 02/08 Local splitscreen är ju värt att nämna men vad menas med fullt gamepad stöd? Majoriteten av alla spel som släpps kan spelas med gamepad eller vad det nått speciellt i detta sammanhang att förgångaren inte gick eller nått gamepadsen hade nån specialfunkt... 02/08 tyckte varken DoS var för långt eller Pillars of eternity. tyckte egentligen tvärtom att dom var för korta. svårigheten med DoS var väl mer att vissa events kändes oftast obskyra och lite felplacerade så man hade svårt att koppla samman vart man skulle... 02/08 Känns faktiskt ganska självklart då första spelet har det. Fast hade det det från första början eller kom det när konsolversionen släptes? Minns ej. Local coop är dock något som borde finnas i många fler spel. 02/08 Nej, jag tyckte inte DoS var för långt. 02/08 @Keneralen: Tack för hjälpen! 02/08
Skicka en rättelse