Rädda världen som en vit katt i svenska landskap.

Allt fler lokala indieutvecklare använder typiskt svenska inslag i sina spel, där Unravel är ett ganska färskt exempel. Tremannastudion Pixel Shades första spel Unsung har förvisso en mer målad design men även där får vi vyer som passar väl in i bilden av Sverige.

Formerly know as 'Project Catnip', Unsung has undergone some major changes since the first idea was sparked in late 2014. What started out as a simple mobile platform game has, during the course of time, developed into an ambitious dream project of ours. Today we are looking at an open world 2D adventure filled with tight controls, intricite gameplay, an ambitious storyline and highly detailed art. With the experience gained over the years, and the tech, tools and workflow mastered, we feel confident to see this project through in a forseeable future.

Spelet är än så länge bekräftat att släppas på Steam och Xbox One men man har också ambitioner att få ut det på Switch och PS4.

Uppdatering: Missa inte utvecklarens svar på feedbacken i kommentarstråden!

Något för LIRIK (www.twitch.tv/lirik/) att spela när det blir klart. 08/08 Eftersom jag redan skrivit ett gigasvar till Mjauv så får jag försöka hålla det kort (förlåt, men du kan ju läsa det svaret också kanske?). :) Gillar hur du lägger fram dina idéer. Jag tror spontant att vi kommer att ha en väldigt unik story, som i sin... 07/08 Tack Mjauv! Det ligger alldeles för många mantimmar för att ge up. :) Men jag håller med dig. Vi vet att vissa animationer är lite väl grövsta draget, speciellt i cut-scenen i staden (det är genomstressat) men tyvärr är det som så att vi inte har antale... 07/08 https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/b6/4c/97/b64c97523caacba4f5350cd3db20f3d7.jpg 07/08 @TheDorkside: imponerande ödmjuk inställning. Det jag främst skulle vilja se är A: smidigare och snyggare animationer B: mer distinkt svenska miljöer C: tightare gameplay (Ja, supergenerellt men jag noterade de långsamt flygande eldbollarna och det känd... 07/08 Vad som gjorde Ori bra var (utan ordning) bra kontroll-mekanik, en enhetligt konsekvent stil samt mekanik genom hela spelet och bekväma progression möjligheter (sparfunktion och svårighetsnivå ändring). Men spelet hade inte alls blivit fantastiskt utan... 07/08 Tänkte att det kanske var bra att jag skriver. Mitt namn är Dennis och är utvecklare av Unsung, Kan inget annat än att hålla med Mjauv, en av de absolut svåraste situationer vi befinner oss i är att slå sig fram i en spelmarknad med överväldigande kvali... 07/08 Hehe. Nja, alltså.. kändes verkligen som en klon av Ori and the blind forest för mobiler. Grunden verkar väl bra, men behövs verkligen mer jobb. 07/08 @Isshin: Va? Har de hållit på så länge, och det där är resultatet? LOOOL!! :D 07/08 Riktigt fin design. Den som började projektet är oerhört duktig på att rita och måla. Hoppas de lyckas ta besökare och investerare på Gamescom med storm. Spelet är ju långt ifrån klart, så blir säkert jättebra. 07/08
Skicka en rättelse