Det går alltid att finputsa balanseringen.

Warcraft III släpptes på sommaren för 15 år sedan och få hade nog kunnat ana att det dels skulle bli stort i multiplayer men framförallt ligga till grund till hela moba-genren. I skuggan av att Valve precis petat ut drygt 200 miljoner kronor i prispengar i helgens stora Dota 2-turnerning har de också släppt en uppdatering till Arthas uppgång och fall.

Den innehåller förvånande många balansförändringar men också en hel del grafiskt pill där översikter fått nya texturer, kanterna på kartan gjorts snyggare och så vidare. De har också varit inne och rotat i banorna för de olika spellägena. Än så länge finns patchen bara på de publika testservrarna och i slutklämmen skriver Blizzard att det finns mer att göra, särskilt vad det gäller latens och matchmaking. Dessa två saker kommer dock att adresseras i en kommande patch.

Klicka för mer information

General Improvements & Gameplay Objectives

  • Balanced creep camp difficulty progression from early to late game

  • Balanced creep drop tables for better item progression from early game to late game

  • Item diversity: Varied Level 1 though 6 charged items and Level 1 through 6 permanent items

  • Balanced all start locations: total amount and starting distance from lumber, equal amount of spacing, equal size choke points, et cetera

  • Balanced expansion distance from start locations

  • Decluttered points of interest to reduce visual competition during gameplay

  • Retextured map surfaces for better visual clarity - both on screen and mini-map

  • Minimized the size of trees and doodads that obstructed player view of points of interest

  • Added cliff lines or deep water to edges of the map - removing hard edges (aesthetic choice for immersion)

  • Properly placed trees and doodads on the pathing grid: full-cell Medium Grid to half-cell Medium Grid alternate

  • Removed the rolling shoreline waves from rolling hills to remove the noise the waves created - remains for cliff shores

Jag förstår inte hur du kan göra den tolkningen. Är det för att du är omedveten om att DOTA ursprungligen skapades som en mod till warcraft 3? 15/08 Så, kommer de gamla kartorna med hero siege och towerdefence kunna liras på remaken eller måste dom göras om i en ny editor? Att göra banor i sc2 var just rent helvete då gamla banor inte kunde plockas bort osv vilket gjorde det till en djungel för oss... 15/08 Förstår inte hur man kan tro att Blizzard står bakom DOTA2 om man är en speljournalist. 15/08 @mobmoben: Är nog väldigt lätt att blanda ihop det med tanke på att Dota (1) är en WC3 mod. 15/08 Formuleringen är extremt tvivelaktig. Är man insatt i ämnet förstår man att "de" avser just Blizzard och inte Valve men eftersom Blizzard inte ens nämns i första meningen (eller andra för den delen) så blir det väldigt förvirrande. 15/08 Känns ju som FZ borde hålla sig till sin PUBG blogg och istället och strunta i att ha riktiga nyheter. Jag menar hur kan man ta en "speljournalist" och en spelnyhetssida som gör såna här grova misstag på allvar? Blanda ihop en av världens mest spelade... 15/08 Haha, såklart att Valve står för Dota 2. 15/08 Ge mig WC4 med en till ras så 4 blir 5 med the Burning Legion! Eller WC3 + TFT remaster. Instaförbokningsmaterial. 15/08 Jag har följt FZ sedan 2006 så jag märker att detta har pågått och blivit vanligare de senaste åren. Självklart förväntar jag mig att en professionell spelsida ska ha fakta rätt angående spelen de gör artiklar om. Får en gnagande känsla att FZ blivit... 15/08 Att det smyger in något fel eller en typo här eller där är absolut ingenting konstigt. Speciellt inte när man måste ut med nyheter snabbt. Men ur mitt perspektiv så är dessa faktafel extremt överrepresenterade på FZ. Det är inte dubbelt så mycket som... 15/08
Skicka en rättelse