Microsoft går in och stöttar utvecklingen.

På E3 fick vi veta att Battlegrounds ska släppas till Xbox One och då pratade man om en release under 2018. Under presskonferensen inför Gamescom berättade Brendan Greene att man kommer att släppa en tidig version redan innan årsskiftet, via Microsofts Game Preview Program (tänk Early Access).

Man avslöjade också att Microsoft gått in som utgivare vilket enligt Greene ger dem extra stöd i utvecklingen. Han hoppas också att spelarna ska hjälpa till under betaperioden så att saker som gamepad-styrning känns rätt inför den skarpa releasen.

Bättre precision med mus, absolut, men det är inte det vi talar om. Problemet med PC är alla faktorer som spelar in (mindre idag än för 10 år sedan) där man köper sig fördelar genom bättre delar, speltangentbord, specialmöss, prestandan etc. För att det... 22/08 @Godofcheese: jag har testat med kontroll i gta 5 och det är inte så enkelt som du påstår, jag fick göra det mesta utav jobbet själv, må vara om det var nå skevt tidigare med aim assist i gta 5 men det är då fixat för jag testade det senast i december... 22/08 Jag tror att diskussionen mus kontra gamepad halkar snett för att folk har olika infallsvinklar, som ofta utgår från dem själva. Visst, spelar man på en relativt hög nivå, i ett renodlat pc-spel, skulle man spöa folk som kom in med gamepad. Man måste... 22/08 @adde111: Bara kolla på han som lirar utan armar och aimar med munnen. Där har vi ett riktigt svårt handikapp och till och med det funkar ypperligt. Folk talar verkligen om saker dom inte vet något om. 21/08 Sorry, inte en chans att någon kan spela på samma nivå med en kontroll som någon på PC. Det är helt enkelt omöjligt att få samma precision som spelare har med mus, men finns det däremot ranking så kan man säkert para ihop jämlika PC och konsol-spelare... 21/08 @the_o: Håller med. Gör dom styrningen bra som tex titanfall så spelar man väldigt jämlikt pc spelarna. Finns dock tyvärr spel som gör aimen helt värdelös som t.ex fortnite till konsol. Helt horribel. Bara kolla youtube när bra spelare lirar titanfall... 21/08 Känns som dravel. problemet var aldrig huruvida några PC spelare var bättre, problemet var att du har olika input metoder som gör spelandet ojämnt av naturen. Ungefär som när man lirade Quake på PC och hade betydligt högre framerate än sina motspelare... 21/08 Dom provade det ju med spelet Shadowrun (2007)... och det blev ju pannkaka av det hela. Konsolspelarna fick massiv auto-aim och PC spelarna fick begränsningar på hur fort de kunde svänga etc. Trots det så totalt dominerade PC spelarna. Minns själv man... 21/08 @Godofcheese: minns i GTA IV på ps3, där var det "lock on" auto aim. Lyckades man sikta tillräckligt nära någon så hade man låst siktet på motspelaren, även när denne sprang bakom byggnader och annat. När denne då sprang fram igen så tyckte man på skjut... 21/08 GTAV hade/har problem med auto-aim, det är för bra i det spelet. Super enkelt att få headshot jämfört mot PC spelare. Har ni inte spelet och eller orka testa, kolla lite lets plays :) 21/08
Skicka en rättelse